Aleffb almanyada özel saglik sigortasi sadece serbest meslek olanlar yapabiliyor, Türkiyedeki gibi bir sistem yok burda mecburi sigortalisiniz baska sansiniz yok. Dogum parasi yok sadece hastanede hangi sebepden yatarsaniz yatin günlük 10 Euro sizin karsilamaniz gerekiyor onun icinde hastaneden ciktikdan sonra eve fatura geliyor öyle ödüyorsunuz zaten. Hastanede kalma süreniz 21 günü gecerse 10 Euro‘yu sigorta üstleniyor. Hastanede kafaniza göre dogum doktoru veya Ebe secemiyorsunuz, sansiniza kim denk gelirse. Onun haricinde rutin kontrollerinizi kadin doktorunda özel muayenehaneye gitmeniz gerekiyor burda hastaneye sadece acil durumlarda gidebilirsiniz. En önemli seylerden biride bebeginiz dogdukdan sonra bebeginize defter veriliyor ve hemen bir cocuk doktoru bulmaniz gerekli, muayene ve asi icin tarih araliklari yazili defterde o süre icinde asi ve muayenelerini sürekli yaptirmaniz gerekiyor sanirim 9 yasina kadar böyle sürüyor. Yoksa Devlet hemen ensenize yapisir niye yapilmadi diye, bu konuda cok hassaslar