Granit “istemiyorum normal doğurmayı” dedim kendi kendime bir gün yogadan çıktığımda. Belki de korktum normal doğumdan o anda bilmiyorum ama çok kararlıydım.
Bende sezeryan ile doğmuşum kardeşimde, o yüzden hiç bir zaman “öcü” değildi sezeryan benim için. Normal doğum ise “kendimi hazırlamam gereken bir süreç” olarak vardı hamileliğimde. O yüzden yediklerime daha da dikkat ediyordum, yoga eğitmeninden normal doğum ile ilgili ipuçları öğreniyordum, nefes egzersizi çalışıyordum vs.
Mutlaka normal doğum daha sağlıklıdır ama annenin psikolojisi doğum tipinden çok daha önemli bence.. her iki türlü de anne oluyorsun, sende-bebeğinde sağlıklı oluyor 😊