Merhaba başımdan geçen bir olay hakkında gebe annelere bilgi vermek istedim çünkü araştırdığım kadarıyla bu konu hakkında net bilgi veren kişi fazla yok. 16 haftalık hamileyken aşırı derecede mideme giren kramplar yüzünden 3 kere acillik oldum. Önce yediklerim dokunuyor sandım. Ama doktorum dahiliye doktoruna yönlendirince gerçeği gördük. Safra kesem de çok sayısa küçük taşlar bulunuyordu ve intihaplanma olmuştu. Kendi doktorum hemen adana yüreğir başkent hastanesinde ki prof.Kenan Çalışkan a yönlendirdi ve acil ameliyat olmam gerektiğini ve son 3 ay da ameliyat risklerinden bahsetti. Ertesi gün ameliyata alındım. Bebeğim için çok endişelerim vardı ama 3 doktordan da bebeğe zararı olmayacağını öğrendim. Genel anestezi ile yaklaşık 1 saat sürüyor. Ama uyanma süreci tabi herkeste farklı oluyor 2 saat geçmişti kendime geldiğimde saat öğlen 12 olmuştu. Bundan sonra ki süreç aslında en zoru çünkü vücudunuz da 4 delik oluyor ameliyattan çıkıyorsunuz ve ağrı kesici sadece parol veriyorlar ama bende bir işe yaramadı başka bir müdahale edemiyorlar bebekten dolayı. O yüzden 17.00 a kadar çok ağrılarım oldu artık dayanamıyordum kadın doğumla görüşüp iğne yaptılar az da olsa iyi geldi. 20.30 da ilk defa su ve yemek getirdiler. Eşim oturtturdu ve daha bir iki yudum su içmişken bir anda beynim yanmaya terlemeye ve başım dönmeye başladı çünkü narkozu vücudumdan atmanız lazım onun etkilerini yaşıyordum ki artından hemen kabın içine tüm safrayı kustum köpük şeklinde. O sıra da kendime geldim. Sıra ayağa kalkmaya geldiğinde baş dönmesi karşılıyor ama yürümeniz lazım gaz çıkarmanız için çünkü tamamen karnınızı ameliyatta hava ile şişiriyorlar. Gecemiz rahat geçti ağrılar elbette oluyor ama herkesin acı eşiği farklı. Ertesi sabah bebek kontrolü yapıyorlar ve taburcu olunuyor. Şimdi 17 haftalığım. 4.günüm bugün kendim yataktan kalkabilmeye başladım ama 2.günden itibaren kendim yürüyor ve tuvalete gidebiliyordum. Bu kaçınılmaz bir ameliyat bebeğiniz ve sağlığınız için olunması gerekli çünkü ben 3 ay da 15 kilo verdim bir şey yiyemediğim için ve ameliyat olmasam bebeğim de bende beslenemeyecek ve belki de benim için kanala düşse taşlar ölümcül olacaktı. Sormak istediğiniz olursa cevaplarım.