Daha önce farklı bir gönderi de açıklamıştım⬇️
Gebelikteki hormonal değişiklikler, insülin direncini artırabilir ve bu da gebelik şekeri riskini oluşturabilir. Bu nedenle, şeker yükleme testi, hem anne hem de bebek sağlığı için önemlidir, sandığınızdan daha önemlidir 🙏🏻 Özellikle gestasyonel diyabet, tedavi edilmezse, doğum sırasında komplikasyonlara yol açabilir ve bebekte büyüme sorunlarına veya doğum travmasına neden olabilir ki bu göze alabilecek bir durum değildir. Erken teşhis ve tedavi, bu riski azaltır. Kişinin daha önceki gebeliklerinde şeker yükleme testi negatif çıkmışsa veya bazı belirti ve risk faktörlerine göre doktor testin gereksiz olduğuna da karar verebilir elbette. Sonuç olarak, şeker yükleme testi önemlidir ancak testin gerekliliği ve zamanı konusunda karar, doktorunuzun değerlendirmesine dayanır.
Bu arada bu tür karşıtlıkları kabul edemiyorum ama kimseyi yargılamak haddim değil. Önceki gebeliğimde gebelik şekerim çıktı hayatımın hiçbir döneminde tatlıya düşkünlüğüm yoktu özellikle şerbetli tatlıları asla tadamıyordum bile. Gestasyonel diyabet sonrası hamileliğim diyetle geçti. Bebeğimin suyu fazlaydı iri bir bebekti doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü yaşadık. Doktoruma güvendim. Doktorunuza güvenmelisiniz 🙏🏻