kubra_t
-Sağlık durumunun uygun olduğunu doktor raporu ile belgeleyen kadın çalışanlar, istemeleri halinde doğuma 3 hafta kalıncaya kadar çalışabilirler. Bu durumda kullanılmayan doğum öncesi izin süresi doğum sonrasına eklenir. Ancak doğumdan önceki 3 haftalık sürede yani gebeliğin 37.haftasından sonra anne adayı talep etse dahi çalıştırılamaz.
-Kadın çalışanlar ücretli izin süresince işverenlerinden doğrudan maaş almazlar. Bunun yerine ödemeler Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından belirlenmiş analık sigortası kapsamında yapılır. Sigortalı çalışan kadın, doğum iznindeki çalışmadığı her gün için geçici iş göremezlik ödeneği alır.
Bu ödenek ücretli izin süresince annenin maaşının tamamını değil bir kısmını karşılar. Ödeme tutarı son 12 ayın brüt maaşının günlüğe çevrilmesi ile hesaplanır ve anne olan çalışanın aldığı ücret bu hesaplanan ücretin üçte ikisi kadardır. Yani kadın çalışan, izinde olduğu her gün için brüt maaşının üçte ikisini SGK’dan alır.
Doğum sonrasında hastanenin sisteme işlediği rapora işverenin onay vermesi sonrasında bu süreç başlatılmış olur.