Canım şimdi şöyle 2li ve 4lü testler tarama testleri ben yaptırdım çıkmadı boşu boşuna stres oldum demek çok çok yanlış bir ifade. Bu testler bebeğinizde olabilecek gelişim geriliğinin olasılık yüzdesini verir. Yani sınır mesela 250/1 dir bu değerden az çıktığında yüksek riskli demek. Ama tekesr ediyorum bu olasılık testidir yani şöyle düşünün bir odada 250 tane bebek var test sonucuna göre 250 bebekten 249 bebek sağlıklı 1 bebek down veya trizomi olarak dünyaya geliyor. Bu testlerde 250 değerden ne kadar uzak bi değer çıkarsa o kadar ihtimalden uzaksınız demek. Ama yaptırmamak bu ihtimalleri bilmemek demek. Detaylı ultrason her hastalığı saptayabilmede yardımcı olmaz. Eğer sizin riskiniz yüksek çıkarsa doktorunuz sizden ileri tetkikler ister fetal dna veya amniyosentez gibi. Bu da bebeğin durumunu tespit edebilmenizi , gebeliğiniz sürecinde perinatolog takipli olmanızı gerektirir. Detaylıda her zaman down yakalanamayabiliyor. Fetal dna doğruluk oranı %95-99 arasında. Direkt onu da yaptırabilirsiniz ama o da fiyatlı bi test en azından 2li 4lü yaptırıp riskli çıktığında yaptırmak daha iyi olur. Ben Çocuğum ne çıkarsa çıksın doğuracağım zaten demek de çok sığ bi düşünce. Çünkü doğum esnasında doktorların alması gereken önlemler olabilir, mesela down sendromlu bebeklerin kalpleri sıkıntılı olabiliyor doğumda çocuk cerrahı olması gerekebilir ama bunu bilebilmek için testlerin de yapılmış olması gerekiyor. Önlem alabiliyorken, testlerle saptamak mümkün olabiliyorken yaptırmamak ihmalkarlıktır