Bsrabzkrt size bir sağlıkçı olarak öneride bulunayım, bahsettiğiniz gibi ağır kaldırmak, ağır sporlar yapmak ya da orta-yüksek spor yapabilmek için, vücudunuzun hamilelik öncesinde o sporu yapıyor olması gerek. Amuda kalkan bir kadın, evde çay börek tüketen bir kadın değildir. Zaten o sporu yapıyordur. Bunun ayrımını unutmayın. Eskiyle kıyaslamışsınız. Siz eski kadınlar gibi dalından meyve sebze mi yiyorsunuz? Yeseniz dahi o kadınlar bugünki kafaları olsa o çay sepetlerini taşımaz , tarlalarda çocuk doğurmazlardı kemiklerinin ağrılarını bu yaşta çekeceklerini bilseler kimse yapmazdı. Bugün hastanemiz teyzoşlarımızın sırt kemik ağrıları ile kaynıyor.
Ağır kaldırmakla bir risk muhakkak olmaz, ama asla olmaz diyemeyiz denk gelmez gelmez size denk gelir. Üstelik birde düşmüşsünüz.
Ev süpürün dinlenin, çamaşır asın yarım saat dinlenin, kahvaltı yaptınız, 20 dk kenarda oturun. Sizin kalp atışlarınız, kan dolaşımınız x2 katı olacak çoğu zaman.. Önceki yorumumda da bahsettiğim üzere bu günlerinizi zaten arayacaksınız. Çocuk büyüterek. Evinizin her gün bir odasını temizleseniz eminim midenize dokunmaz. Kendinize verdiğiniz eziyetten başka bir şey değil.. Gebelik ve rahim yorgunluk sevmez. Not olarak eklemek istedim: Doğumun kas gücüne ihtiyacı olmaz her durumda. Alakalı bir konu elbetteki. Ama ; içinizi rahaatlatmak için doğumdaki kas gücünü katmayın olaya. Çok iyi hareket eden çok iyi doğum yapar gibi bir algı oluşmasın.