Eb2746 sorunuz çok karışık geldi bana o yüzden cevap verebilmek adına konu ile ilgili bildiklerimi yazacağım siz ordan kendi cevabınıza ulaşırsınız.
Doktor 8 haftalık gibi süre belirten rapor yazmaz. 32. Haftaya geldiğinizde çalışmak isterseniz ve doktorunuz da uygun görürse size ‘32 haftalık çalışabilir raporu’ verir. Bu rapor 37. Haftaya kadar geçerlidir. Ancak diyelim ki 35. Haftada artık çalışmamaya karar verdiniz tekrar doktora gidip “35. Hafta çalışamaz raporu” almanız gerekiyor bu rapor da yine 37. Haftaya kadar geçerlidir.
Diyelim ki siz 32-37 hafta arası ata vermeden çalıştınız burdan 5 haftanız cepte yani o 5 haftayı doğum sonrasına aktarabilirsiniz. 38. Haftada doğum yaptınız diyelim artık sizin doğum sonrası analık izniniz başlar bu da 8 haftadır. Önceden de 5 haftanız kalmıştı ya 8+5=13 hafta doğum sonrası izniniz var demektir. Bu 13 hafta bitince ister işe başlarsınız, ister 40 günlük istirahat raporu hakkınızdan kullanırsınız , isterseniz de ücretsiz izine ayrılırsınız karar sizin