Rose21 Merhaba anne adayları. 1 ay evvel normal doğum isteyip iri bebek olduğu için ve acılmam olmadığı için sezeryan olmak zorunda kalmıştım. Gayet güzel geçen bir ameliyat olmasına karşın sütüm başlarda az geldi. Sütümü arttırmanın yollarını aradım. Her ne kadar 3 günden sonra gelir denilse de (ki evet geldi) ben en baştan itibaren emzirdim sürekli. Meme uclarım ağrısa bile emzirdim. Bebek emdikce sütüm arttı. Artı wee baby nin pompası ile çektim ilk 1 hafta. Baska marka süt sağma makinesi kullanabilirsiniz elbette. Sıcak duş aldım ve göğüslerime sıcak su tuttum sürekli. Bazen sıcak su kaynatıp buharına göğüslerimi tuttum. Humana marka bitkisel çay içtim her gece lakin bunların ötesinde özel bir tarifi denedim ve harbiden faydasını gördüm. Belki aranızda bilenler vardır lakin ben yine de paylaşmak istiyorum. Çünkü sütüm az endişesinin ne demek olduğunu biliyorum. Buyrun tarifimiz: Malzemeler: 1 yemek kaşığı nişasta 2 yemek kaşığı toz şeker (şeker koymayıp pekmezi arttırabilirsiniz) 1 kase su Yarım çay bardağı pekmez 2 yemek kaşığı tereyağı Biraz dövülmüş ceviz Yapılışı: Su, nişasta ve toz şeker muhallebi kıvamında pişirilir. 1 yemek kaşığı tereyağı ve pekmez eklenir. Bir taşım kaynayınca ocaktan alınır. Geri kalan tereyağı ve biraz dövülmüş cevizler beraber ayrı bir yerde kızartılıp muhallebinin üzerine dökülür. Afiyet olsun. Bol süt olsun annelerimize. :) NOT: (Sorularınıza eve geçince cevap vereceğim)
Nur_mira Rose21 paylaşımın için Allah razı olsun ben ilk defa gördüm paylaşımınızı ve hemen ekran görüntüsünü çektim inşallah 2 ay sonra doğumum olucak her halükarda denicem 😊
Elemon Rose21 canım suni denedin yoksa direk sezeryan mı oldun benim de iri doktor bana Bıraktı tercihi . Sence napmalıyım ?
Rose21 @Ysmn23 burda tarif. Ben paylastim herkes faydalansın diye baksanıza sallayan olmamış. 2 hafta boyunca her gün yiyin. Ben çok faydasını gördüm.
Ruyam34 Rose21 teşekkürler bende şimdi gördüm ekran görüntüsü aldım 37+4 üm Allah’ın izniyle Doğum olduktan sonra bu aklımda olucak
Rose21 Nur_mira Valla happy kids te sallayan çok oldu burda kimse sallamadı malesef. Ben de şaşırdım. Heralde kimsenin ihtiyacı yok herkesin sütü bol dedim :)
Rose21 Ruyam34 faydalı olur umarım. Ben çok fayda gördüm. Ne demek olduğunu çok iyi biliyorum. KIMSEYE INANMAYIN EMZIRMEYE DEVAM EDIN. EMZIRDIKCE O KANALLAR ACILIYOR. Yeni doğan bebeğin midesi zeytin kadar sonra ceviz sonra limon oluyor. Memenizdeki süt yetiyor ona. En baştaki süt az olsa bile yeter. Sık sık emzirin. Sonra bunları da uygulayın ki süt artsın.
Nur_mira Rose21 haklısın aynen burdakilerde yaşamadan bilmezler nasıl birşey olduğunu doğum yaptıktan sonra inşallah ihtiyaçları olmaz ama yinede paylaşmak iyi oldu
Rose21 Elemon cnm ben normal çok istiyordum. Doktor deneyelim dedi. Hep insallah bebek çok kilo almaz diyordu. 4 Kilo doğdu. Suni değil ama fitil verdiler. Ağrılarım başladı ama açılma olmadi 1 cm de kaldı. Ve doğmadı. Sezeryan oldum ama memnun kaldım. Doğum hikayelerinde paylaşmıştım.
RabiaGlck Bu tarifi biliyorum ben bunun adı “paluk” bende kayınvalidemden öğrenmiştim yarım bardak suya 1 bardak pekmez ekleyip 1 kaşık un 1 kaşık tereyağı koyunca gerçekten aşırı süt arttırıyor
Elemon Rose21 canım bende ssnle aynıyım . Bende fitille verecekler bebeğim 4.100 gram. İnşallah normal yapabilirim . Yani senin açılma olmadığı için normal olmadı değil mi ? Birde çocuk tam kilosuyla mı doğdu
Rose21 Elemon evet açılma olmadi 40.haftada almak zorunda kaldılar. Göbeğim hala yukarıdaydı. Ama bence bekleseydi doktorum sancılarım kendiliğinden gelirdi bebek lakin kendisi suyumun azaldığını ve iri bebek olduğu için biraz daha beklersek kilo alacağını doguramayacagimi söyledi. O nedenle sezeryan oldum. Ameliyatım çok iyi geçti. 2sini de direkt sezeryan düşünüyorum.😁 doktorumun tahmin ettiğinden daha fazla kiloda doğdu bebeğim. :)