Pinaargunes 2 yaşındaki bir çocuk duygu regülasyonu bilmez.Yani duygularını yönetemez.Öncelikle duygularını tanıtmalısınız ebeveyn olarak.
Öfkeliyse öfkelidir ama öfkenin ne oldugunu bilmiyordur ve nasıl yönetileceğini de bilemez sizden rol model alır.
Neden ağladığını buldugunuz duyguya yönelmelisiniz
mesela öfke:
anlıyorum çok öfkelisin çok sinirli hissediyorsun (yüzünüze o emoji oturmalı) buna aynalama yöntemi deniliyor çocuga yaşadığı duyguyu tanıtmış oluyorsunuz.
Ardından örnek verebilirsiniz
biliyo musun ben de şöyle oldugunda cok öfkeli hissederim ağlamak isterim gibi cümleler ona annem beni anlıyoru algılatıyor genelde bu aşamada şaşırıp durulabiliyorlar.Ardından kural hatırlatma: haklısın öfkeni hissediyorum ama burada bunu yapamayız bu evin kuralı var gibi..
Ya da gittiği bir evden bir oyuncak aldı çıkarken vermek istemiyor kıyameti koparıyor
yine oturup aynalama ardından kural hatırlatma ve ardından çözüm sunmalısınız.
bu oyuncağı cok sevdin götürmek istiyorsunnn dilersen bu eve beraber saklayalım kimse görmesin,bir dahaki gelişimizde bulalımmm ne dersinnn? gibi 🥰
Bu yazdıgım duygu regülasyonunun kaba hali
okuyıp izleyip araştırmanızı öneririm.
Bir kere yaptım denedim ağlaması geçmiyor diyebilirsiniz ama gerçekten emek vermelisiniz ruh hali sağlıklı bir çocuk olup ileride de sizinle duygularını paylaşabilmek için.Yabancı dil öğrenmek gibi düşünün her gün pratik yapa yapa durum düzelecek.Konuşmaya başlayınca da kendisi de duygularını çok doğru ifade edecektir.Odasına Albino’nun duygu posterini alıp asabilirsiniz yaşanan bir durum sonrası sakimleşince oradaki hayvan figürlerini birbirinize gösterebilirsiniz.Sen öfkeliydin di mi tıpkı böylee,ben de bu şekildeki gibi üZgün hissettim gibi..
@269522
Ağladığında görmezden gelmek sadece ona yalnız hissetirir,annesi babası kızmasın diye susar ama gerçek çözüm olamaz duyguları bastırılır,ilerisi için bağ açısından sıkıntılı bir durum.Hayatı onlara biz öğreteceğiz