Nessee34 böyle yazıyor : Gebeliğin öğrenildiği andan itibaren sürecin doktor kontrolünde ilerletilmesi gerekir. Doktorlar genellikle ilk 3 aydan sonra tetanoz aşısı yapılmasını önermektedir. Ancak annenin son 10 yıl içinde tetanoz aşısı yaptırmış olması durumunda aşıya gerek yoktur. Gebelik döneminde yapılan tetanoz aşısı anne ve bebeği enfeksiyondan korur, yenidoğanda oluşabilecek enfeksiyon riskini azaltır.