Ebrueren ilk hastanede doğunca daha sonrasında da ilk haftası içinde sağlık ocağında alınıyor. İkinci kez alınması sebebi bebeğin metabolizmasının beslenme ile vücuda alınan fenilalalin enzimini dönüştürüp dönüştüremediği incelenir, dönüştüremiyorsa kanda artarak fenilketonüri denilen tablo oluşur bu durum da fark edilmez ise zeka geriliği, gelişme geriliği, istemsiz kasılmalar, yürüme bozuklukları gibi nedenlere sebep olabilir. O yüzden bebeğin anne sütü veya formül mama ile bir süre beslenmesi sonrası birkaç gün içinde alınıyor.
İlki sma için diğeri farklı genetik hastalıklar için alınıyor
Neden topuktan alınıyor konusu ise yani damardan veya parmak ucundan vs alınmaması sebebi topuk kanının kapiller kan olmasından dolayı yani atar ve topladamarların birleşim yerlerindeki küçük kılcallar gibi düşünün dokularla etkileşimi daha yoğun olan damarlar. Bir de bebeği zaten kucaktaki tutma pozisyonunu düşününce topuktan alınması kan aşağı doğru birikeceği için akış olarak da daha pratik olur. O yuvarlağın içine alınıyor. Büyük insanda bile parmaktan şeker ölçümü için alınan kan anca 1-2 damla oluyor ki bebeğin canı ne kadar ki kanı ne kadar çıksın parmaktan.