İkili ve üçlü testler hata payları yüksek olan testlermiş. Eğer olumsuz bir sonuç çıkarsa ve bu durumda gebeliği sonlandırmayı düşünmüyorsan yaptırmana gerek yok. Gebeliği sonlandırmayacaksan ve olumsuz bir sonuç çıkarsa, kendini bebeğinin down sendromlu vs olduğu durumuna hazırlamak ve bilgi edinmek için vaktin olacak. Böyle bi durum için de çok sağlam bir psikolojiye sahip olman gerekecek. Kabullenmesi kolay bir durum değil.
Ben epilepsi hastasıyım ve ilaç kullanıyorum. Benim bebeğim hep riskli konumda ve bunu bildiğim için ikili testi yaptırdım ki eğer olumsuz bir durum varsa bilgim olsun, kendimi hazırlayayım. Kötü bir şey çıkmadı çok şükür. Daha sonrasında da detaylı ultrason yaptırdım, bence detaylıyı muhakkak yaptır, bebeği uzun uzun izlemek için bile yapılır :)
Bu arada, yakın bir tanıdığımın ikili testinde down sendromu riski çok yüksek çıkmıştı. Doğduğunda gayet sağlıklı, prensesler gibi bir bebekti :)
İkili test yerine, eğer maddi durumun müsaitse, Fetal dna’yı öneriyor doktorlar. Bunda hata payı neredeyse yok.
Uzun yazdım, kusura bakma, aklımdaki her şeyi yazmaya çalıştım. Sağlıklı günler diliyorum 🌸