Karbonhidratı mümkün olduğunca azaltın ve tam tahıllı karbonhidratlara yönelin. Tam buğday/çavdar ekmeği, esmer makarna, esmer pirinç gibi. Bunlar benim şekerimi yükseltmiyor en azından. Tabaklarınız dengeli olsun. Bol salata veya sebze olsun her öğününüzde ve proteini de eksik etmeyin. Tabi porsiyon kontrolüde önemli.
Yemeklerle beraber şekerli içecek tüketmeyin. Tatlıdan mümkün olduğunca uzak durun tabi. Yoğur, ayran,kefir güzel dengeliyicilerdir yemeklerle tüketebilirsiniz.
Bu süreçte şekerinizi kontrol edin sürekli her yiyecek herkeste aynı etkiyi yapmıyor çünkü. Zamanla kendinizi tanıyacaksınız hangi besinler şekerinizi yükseltiyor daha iyi anlayacaksınız 🌸