Trizomi 21 riski 120 çıkmış 250 ve altı yüksek riskli olarak kabul ediliyor. Bu testler olasılık testidir. 3lü tarama testi 2li ve 4lü teste göre yanılma payı daha yüksektir. Doğruluk oranı %65 diye biliyorum. Bir çok ülke 3lü testi yapmıyor artık. Bu testlerin olasılık testi olduğunu unutmayın hemen karalar bağlayıp kendinizi strese sokmayın. Şöyle düğünün 1:120 çıkmış ya sonuç , bir odada 120 bebek var bu 120 bebekten sadece birisi trizomi 21 li doğacak geri kalan 119 bebek sağlıklı doğacak demek oluyor. Bu testler olasılık testidir sonucu kesin belirtmiyor yani. Yapılma amacı riskli çıkması halinde gebelikteki yol haritasını belirlemek içindir. Doktor muhtemelen fetal dna isteyecektir onun sonu %95 -%99 oranında doğru sonuç verecektir ya da amniyosentez de isteyebilir. Artık orda da anomali tespit edilirse o zaman kadın doğum doktoru değil de perinatolog takip etmeye başlar , stres bebişi daha çok etkiler henüz bir şey kesinleşmiş değil