Arkadaşlar bugün epey araştırma yaptım hazır bezlerin sağlığa zararları hakkında çok fazla bilgiye rastladım. Bunun için yıkanabilir bebek bezleri var ama kullanımını yapabilir miyim bilmiyorum zararını bile bile de almak istemiyorum bebeğime. Kullanan var mı? Bu arada aşağıya edindiğim bilgileri ve bir link ekliyorum sizin de bilgi sahibi olmanız açısından 🌿
.
.
.
Hazır bezler hem insan vücuduna, hem doğaya zararlı pek çok kimyasal içeriyor. Uzun yıllardır kullanılmadıkları için uzun vadede verdikleri zarar tam olarak bilinmese de, içlerinde bulunan kimyasalların zararları ortada. Direkt cinsel organa temas ettiğinden, üremeye çok büyük etki edebileceği aşikar. Ki zaten maalesef günümüzde doğurganlık eskiye nazaran epey azalmış durumda. Birçok kadın ve erkekte üreme noktasında çok ciddi hastalıklar, sıkıntılar meydana gelmeye başladı. Bunu elbette yalnızca bezlere bağlamak yanlış. Paketli gıdalar, ilaçlı sebze meyveler, giyimimize, mobilyamıza kadar giren kimyasallar, petrol ürünleri… Bezler yalnızca bu kördüğümün bir ayağı. Bu noktada yüzde yüz steril yaşamak imkansız olsa da ben kendi adıma elimden geleni yapıyorum.
Ayrıca bu kadar bebeğin doğaya bıraktığı hazır bezler de yadsınamaz düzeyde. Kaynağını hatırlamıyorum ancak, yıkanabilir bebek bezlerini araştırırken yazılardan birinde 1 bebeğin doğaya bir ton atık bez bıraktığını okuyunca çok şaşırmıştım. Varın siz dünyadaki bebekleri hesap edin.
İlk olarak;
http://www.zehirsizev.com/anne-cocuk/tek-kullanimlik-bebek-bezlerindeki-kimyasallar/ linkine tıklayarak tek kullanımlık bezlerin zararlarını okuyabilirsiniz.