Merhaba arkadaşlar öncelikle Allah herkese bebeğini sağlıkla kucağına almayı nasip etsin 🙏🙏 bebek kanala girmeden, açılma olmadan, yumuşama, incelme olmadan nasıl suni sancı ile normal doğum yaptığımı anlatacağım sizlere. 37. Haftamda bebeğin suyunun azaldığını doktorum bize bildirdi ve 2 güne bir yakın takip yapmak istedi 39. Haftaya kadar idare ettik ve suyum iyice azaldığı için doğumum mecburen gerçekleşti. Özelde doğum yaptım ve suyumun azaldığını görünce doktorum normal doğum yapmak istediğimi bildiği halde suni sancı seçeneği sunmadan sezeryan yapacağız gibi diyerek biraz canımı sıktı açıkçası daha önce özelde doğuran arkadaşlarımdan bildiğim üzere doktorlar çok normal doğuma yanaşmak istemiyorlar bende başıma gelmesinden çok korkuyordum. En son 39+2 de suyumun durumuna bakmak için kontrolüm vardı ve hastaneye gittiğimizde doktor bugün senin doğurman gerekiyor suyu çok çok az kalmış dedi. İlk doğumum olduğu için ben bunu duyunca çok tedirgin oldum eşyalarımı bile almamıştım hastaneye giderken. Doktor beni sezeryana ikna etmeye çalıştı ama sezeryanlık hiç bir durum yoktu eğer bebeğimin sağlığı tehlikede olsaydı seve seve kabul ederdim ama çok şükür bebeğin durumu da iyiydi. Doktorum ben normal isteyince resmen trip attı bana hatta biraz dengesizleşti ama ben olayın şokunda olduğum için kadına çok tepki veremedim 😂 eşyalarımı almaya gitmek için izin istediğimde izin vermedi imza atıp çıkabilirsin diye beni tersledi bizde yatışımızı yaptık ama ben hala çok tedirgindim eşimi eve gönderdim eşyaları alması için ve o arada suni sancı ve Nst takıldı. İlk etapda amaç bebeğin kalp atışlarının sancıyı kaldırıma kaldıramadığını test etmek. Eğer Nst de kalp atışları düzensizleşirse bu bebeğin stresli olduğunu gösteriyor ve zorunlu sezeryana alınıyorsunuz. Çok şükür bebeğimin kalp atışları çok düzenliydi 3 saat suni sancı verildikten sonra rahmimin yumuşaması için fitil takıldı bu fitilinde suni sancı özelliği olduğu için serumu çıkrttılar. Nst de sancılarım 180 i görmesine rağmen ben sadece hafif kasılmalar hissettim. Hamileliğin sonlarındaki bebeğin toplanma hissi gibi. Sancı hissetmememin sebebi bebeğin kanalda olmamasıymış. Akşam 8 9 oldu ve bebeğim hala kanalda değil ve açılmam yoktu. Sabah sezeryana alınacağıma o kadar emindim ki hastaneye gelen yakınlarımızı bile eve gönderdik sabah gelirler diye. Saat 23:45 te yatakta yatıyorken kendini belli eden bir sancı girdi ve düzenli bir şekilde devam etmeye başladı bu arada karnımın aşağıya indiğinide farkettim. Bebek kanala girmeye başlamıştı ve sancılarım sık ve düzenli olmaya başladı. Açılmam kontrolrol edildi sadece 2 cm olmuştu. Sancılarım şiddetlenmeye başladı zar zor dayanıyordum 2 saat sonunda 3 cm oldu. Bu kaşar yavaş ilerlerse nasıl dayanacağım diye düşünürken sancı anında suyun kendiliğinden patladı. Bu hissi çok merak ediyordum bebek sanki mesaneme çok sert bir şekilde vurmuş ve orayı sarsmış gibi bir histi. Suyum gelmeye başlayınca ebeyi çağırdık açılmamı kontrol etti. O kontrol ederken ben Allah’a inşallah 4 cm olmuştur diye dua ediyordum ve ebe 8 cm açılmışsın dedi. Bağırarak Allah’a şükrettiğimi hatırlıyorum o kadar mutluydum ki sancılara çok zor dayanıyordum hatta normal doğum istediğim için pişman bile olmuştum 🙈 bu açıklığa gelene kadar Nst ye bağlı olmadığım sürece sancı aralarında sürekli pilates topunun üstündeydim. Gücüm yoktu ama başka çarem olmadığı için yapmak zorundaydım. Saat gece 3 olmuştu ebeler doktorumu aramışlar doktorum yoldayken ıkınma hissim geldi. Doğum bloklarında bahsettikleri ıkınma hissine karşı koyamamaları çok saçma geliyordu ama öyle olmuyormuş. Kaşıkların rahmin senden bağımsız bir şekilde bebeği ıkınarak aşağı itiyor ve sen o kasları etkisiz hale getirmeye çalışıyorsun ama gerçekten çok zormuş 😂 doktorum yaklaşınca ebeler beni ıkındırmaya başladı. Çok uzun ve güzel ıkındım ama ıkınmam bitince bebek çok geri kaçıyordu. Doktorum geldi oda beni odamda bir süre ıkındırdı. Daha sonra hazır olduğumu düşünüp ameliyathaneye aldılar 3 kez ıkındım Bebek çıkmadı daha sonra kesi atıldı eve ebe karnıma basırdı. Başkalarından duyduğum gibi bastırırken bir ağrı hissetmedim ebe eliyle karnımdan aşağı doğru bebeği itti ve bebeğim dışarı çıktı. Bebek çıkarken hiç bir acı hissetmedim. Bebişi hemen kucağıma verdiler biçe plesantamı çıkarmak için karnıma masaj yaptılar plesandamda hemen çıkınca dikişlerim halledildi dikişlerdede birşey hissetmiyorsunuz. Benim bilmediğim şey doğumdan sonra da rahminizde kasılmalar devam ediyor ve her kasılmada bir miktar ağrınız oluyor. Bu bi kaç gün sürüyor sakın kendinizi yormayın yoksa geç toplarsınız benim gibi. Doktorum bana sen mucizesin imkansızdı senin normal doğurman diyor ama bence imkansız değil sadece başarı oranı düşüktü. Arkadaşlar sancı çekerken çok zorlanıyorsunuz ama Allah inancı sancıları karşılamanıza yardım ediyor. Ben başta inanmıyordum ama sonra Allahın bileceği şeye sen nasıl peşin peşin konuşursun diye kendime kızıp Allah’a dua etmeye başladım. Herşeyi ona bıraktım o da çok şükür ki 4 saatte hızlı bir şekilde doğurmama razı geldi. Hastaneye yattıktan 18 saat sonra doğurdum ama sancılarım son 4 saatte pik noktasındaydı o yüzden hızlı bir doğum olduğunu söylüyorum. Bu arada biliyorum hepiniz bir an önce doğurmak istiyorsunuz ama lütfen hamileliğinizin tadını çıkartın çünkü o bile özleniyor. Benim doğum hikayem böyle arkadaşlar. Allah hepinize kolay ve sağlıklı doğum nasip etisin inşallah 🙏 🌸💕