Herkese merhaba bu sabah 2. Oglumu kucağıma aldım 38+5 de Elhamdulillah hızlı bir doğumdu. Hersey 3.5 saatte bitti. Biraz uzun olacak yeni anne olacaklara yardımcı olabilmek adına 😊
Sabah tam 05:00 de uyurken bir anda içimde birşey patladı sanki ilk doğumumda da ilk suyum patlamıştı bunda da anladım suyumun patladığını hemen ayağa kalktım şakır şakır dökülüyordu ilkinden daha çok geliyordu bardaktan bosalır gibi dakikalar içinde bütün su boşaldı diyebilirim bu süreçte banyoda suyun akmasını bekledim neyse eşime seslendim o arada o hazırlıkları yaptı o arada oğlumda uyandı onu teyzeme emanet ettik hemen hazırlandım ve yola çıktık takipli oldugum hastaneye geldiğimizde saat 05:30 falandı odamıza çıktık ebeler çok iyiydi ama ben önceki doğumumdan kalma travmalarım olduğundan açıklık muayenesinde bile aşırı zorlandim (çok hor davranıldı ve doğumdan sonra dikişim açıldı canlı canlı diktiler) bir de 4 ay arayla hamile kaldım araları çok yakın olduğu için korkuyordum ebeleri baya zorladım ama baya anlayışlılardı sagolsunlar bir şekilde muayene etti daha 2 cmdi açılma ama benim sancılarım baya zorluyordu sonra nst bağlandım düzenli sancılar çıktı lavman yapmadılar ama ben kendim tuvalete çıkma gereği duydum. Sonra başladım sancı çekmeye saat 07:30 a kadar baya zorlandım sancılar da her sancı geldiğinde yere çömeldim sancın olmadığında eşime belimi ovalattım sancı varken dokunsun istemiyordum 2 dk da bir sancı geliyor kısa sürüp gidiyordu artık 6-7 cm olmusfur diye düşünürken ebe bir muayene etti ki 3 cm demesin mi dünyam başıma yıkıldı nasıl olur dedim ben bu sancıyla ilkinde 5-6 cm di en az dedim onun sebebi de suymuş kızlar bebegim başı tam olarak kanala yerleşmemiş güzel bir şekilde o yüzden açılma ilerlemiyormıs ben kendimi kastığım için bebek geri kaçıyormuş ebe sağolsun pilates topunda yapmam gerekeni anlattı sağdan sola geniş daireler çizmemi istedi sancı geldiğinde bu şekilde bebeğin başı yerini bulacakmış gerçekten de öyle oldu ama en şiddetli sancıları da pilates topu üstünde çektim ölüyorum dedim eşim ayakta ellerimi tutuyordu her sancı geldiğinde onu öldürmek istiyordım 😂 sancı yokken havadan sudan bahsediyorduk neyse bu şekilde yarım saat geçti ebenin dediğini yaptım ve sancı geldiğinde yavaş derin nefes alıp yavaş yavaş verdim sancı geldiğinde nefes alıp vermek çok önemli lensinizi sıkıp bagırmanın hiç bir faydası yok sadece size daha çok acı çektirir unutmayın ki siz kendinizi sıktıkça bebeğiniz de içerde sıkışıyor oda bir an önce çıkmak istiyor neyse topun üzerinde sancı çekerken bir anda birsey bir yanma hissettim ve büyük abdestim geliyormuş gibi bir baskı aha dedim bebek geliyor hemen ebeyi çağırdık muayene etti ki yarım saatte 7 cm olmuş bebek geliyor dedi ama benim nasıl ıkınmam geliyor sancı geldiğinde bu arada da doktoru çağırmıştık sözde 5 buçuktan beri hala gelecek diye bizi oyalıyorlar tabi ben bir panik oldum doktor gelmeden doğururum diye beni hemen Doğumhaneye aldılar Çatala çıktım Ama her sancı geldiğinde o kadar ıkınma hissim geliyor ki ıkınma diyorlar bana ebe doktoru arıyor doktor ortada yok ben de daha çok stres oluyorum tabi sonra ebe de baktı doktorun geleceği yok ıkınmak istediğinde ıkın dedi bir yandan uyusturun diye hatırlatıyorum iğne yaptı ama hiç fayda etmedi herşeyi çok net hissettim bebeğin çıkış anını elimden geldiğince ıkındım sonunda çıktı ve herşey bitti Elhamdulillah içten ufak yırtıklarım olmuş kesi atılmadı doktor hanım hersey bittikten sonra geldi dikişlere baktı bi iki tane de o attı sonra odama çıktım bebegimde hemen geldi emzirdim şükürler olsun darısı isteyen herkesin başına doğum bekleyen herkese Rabbim su gibi kolay doğum nasip etsin