Eymen60 ben size en garanti ve güzel yolu açıklayayım. Arkadaşların belirttiği gibi önce üniversite sınavına giriyorsunuz. Ardından mutlaka ama mutlaka 2 senelik bir önlisans bölümüne başlıyorsunuz açıktan. (Burada size tavsiyem ataması en çok olan: İİBF bölümleri olacaktır başta Muhasebe, Büro Yönetimi ve sağlıkta Tıbbi Sekreterlik). Bunlara başlayıp sadece sınavlara giriyorsunuz, internet sitesinde tüm kaynaklar var. Hç Lisans ile 4 sene uğraşmayın. Her daim devlette önlisans ataması daha çok. Ardından oturup 1 sene kpss çalışıyorsunuz. Memur alımları çift senelerde yapılır. Diyelim ki bu sene 2025 üniversite kazandınız. 2027 de okul bitti. Hemen kpss çalışmaya başlıyorsunuz ve 2028 ön lisans kpss sınavına giriyorsunuz. Sonra hem her ay açılabilen sözleşmeli alımı ile veya senede iki kere olan kadrolu alımı ile atanıyorsunuz. belirttiğim bölümleri okur ve minimum 77-78 i görürseniz iki sene içinde kesinlikle atanmış olursunuz. Puanınız 80 üst olursa doğrudan 6 ay içinde atanırsınız ek bir sisteme geçilmez ise. Aklınıza takılan ne varsa sorabilirsiniz epey hakimim bu konulara 🙏🏻 ilaveten diyorsanız ki devlete atanma düşünmüyorum ama okuyayım okuduğum bölüm gerçek hayatta işime yarasın, burada iki seçenek var. Çocuğunuz varsa bakabilen varsa yine üniversite sınavına girip 2 yıllık bir sağlık bölümü (fizyoterapi, acil tıp, teknisyenlikler vb) okuyarak iş bulabilirsiniz veya çocuk gelişimi okuyup anaokullarında yardımcı öğretmen olarak çalışabilirsiniz. İlginiz varsa kendimi geliştiririm derseniz de bilgisayar programcılığı okumanızı öneririm. Bakabilen yok açıktan okumalıyım derseniz de malesef açıköğretim bölümleri pek iş imkanı sunmuyor. Çocuk gelişimi okuyup düşük ihtimalle iş bulabilirsiniz. 🙏🏻