Nil_yusflu
Bende 3 ay arayla 2 kayıp yaşadım ne hissettiğinizi çok iyi anlıyorum ve çok üzgünüm yaşadıkların için, Allah sabır versin. Üç düşükten sonra artık bu durum ‘tekrarlayan gebelik kaybı’ olarak değerlendirilir ve detaylı araştırma yapılması gerekir. İlk doktorun sana yine kan sulandırıcı önerdiği tedavi genelde pıhtılaşma bozukluklarına (trombofili gibi) karşı kullanılır. Ama kan sulandırıcıya rağmen gebelik kaybı yaşandıysa, bu sefer ikinci doktorun düşündüğü gibi ‘immünolojik nedenler’ (yani bağışıklık sisteminin bebeği yabancı bir cisim gibi görüp saldırması) söz konusu olabilir.
Bu durumda ‘bağışıklık baskılayıcı tedaviler’ devreye girer. Bunlar arasında:
Kortizon türevi ilaçlar (prednizolon gibi),
IVIG (intravenöz immünglobulin) serumları,
Intralipid serumlar (bağışıklık sistemi dengeleyici olarak kullanılır),
Bazen TNF-alfa blokerleri gibi ileri düzey ilaçlar
kullanılabilir ama her hasta için uygun değildir, risk-fayda dengesi doktor tarafından değerlendirilir.
Sana tavsiyem, iyi bir perinatolog ya da immünoloji konusunda deneyimli bir kadın doğum uzmanı ile ilerlemen. Ayrıca eşinle birlikte genetik testler (karyotip analizi), rahim içi yapısal sorunlar, bağışıklık sistemi testleri gibi detaylı incelemelerin yapılması gerekebilir. Umudunu kaybetme, bu süreçte seni anlayan, araştıran bir doktorla yol almak çok önemli.
Kötü düşünme, strese girme. İnşallah sağlıkla, kolaylıkla ve en hayırlı şekilde nasip etsin Rabbim 🙏