Sinemmm1996 biz 5-6 sene önce evlenirken bakılmıyordu ama şimdi sağlık ocakları evlenmeden önce ücretsiz test yapıyormuş. Hamile kaldıktan sonra biz de baktırdık, sağlık ocağına aile hekimine gidip kan verdik, birkaç haftaya sonuç geldi. Normalde gebelik öncesi vs olunca sadece erkekten kan alınıyormuş, ben 3 aylık hamile olduğum
İçin ikimiz de verdik sonuç gecikirse diye ama hamile olduğum için birkaç haftaya geldi. Bir de fetal dna nipt test yaptırdık . Ama ailevi olarak taşıyıcı genetik hastalıklarınız varsa detaylı genetik test de yaptırabilirsiniz. Bu tarz testlerin önceden yapılması; bazen doğal yolla hasta olmasını engellemek için genetik olarak gen taraması yapıyorlar ve size sağlıklı genlerden oluşan , taşıyıcı olmayan yumurta ve spermi birleştirip , tüp bebek yapıyorlar. (Sma özelinde yazmıyorum tüm genetik hastalıklardan bahsettim) Sadece y kromozomunda taşınan bir hastalık olduğunda erkek bebek direk hasta doğabilir vs gibi.