Nzl_1999 o prtokolu adliyedeli kadın hazırlamamıştır, örnek gibi bir şey vermiştir siz evde hazırlayıp imzalayın diye. Sisteme filan girilen bir şey olamaz yani. Ama şunu anlamadim sizin bu anlattiginiza gire dava filan açılmış ilma ihtimali yok, o ikibin TL dava harçları desem, kim nasıl almış yani arkadaşınızın eline kağıt tutuşturup, inşallah dolandirilma filan gibi bir durum da olmamistir. Yani akla mantığa sığmıyor gerçekten anlattiklariniz, şişlik bir şey demiyorum ama ben hala arkadasinizin bu işte bir yalan çevirdiğini düşünüyorum. İnternetten örnek bulabilirsiniz, adliyede o kadını bulup tekrar isteyebilirsiniz ama bunların hiçbiri sağlıklı olmaz, bu protokolün hemen hemen her maddesi hayat boyu tarafları bağlar, mesela oraya nafaka istemediğini, tazminat istemediğini yazdı, bir pişmanlık yaşama durumunda bu hakları bir daha talep edemez. Çocuklar varsa kendi kendine hazırlanan protokolle olmaz, vayetin kimde olacağı, diğer ebeveynin hangi günler göreceği filan bunlar iyice eksisi artışı düşünülerek hazırlanması gereken maddeler. Arkadaşınıza tavsiyem mutlaka ama mutlaka bir avukata hazırlatsınlar bu protokolü, eğer maddi olarak avukat ücreti ödeme durumu yoksa da adli yardım talebinde bulunursa ve gerçekten ihtiyacı varsa, hiçbir ücret ödemeden devlet avukat görevlendirir. Adli yardıma ikamet ettiği yer adliyesine gidip, adli yardım birimini sorsun yönlendirirler. Adliyede eline bir şey verip para isteyene bir şey vermesin, öyle saçma şey olmaz bir dava açılırsa tevzi burosundan açılır, harcı masrafı düşer gidip vezneden ödenir. Avukat, katıp olup mesleğin içersinde olan, işleyişi bilen arkadaşlar da şaşırmış bakın yorumlarda.adliyedeki hiç kimsenin de öyle para karşılığı boşanma protokolü hazırlama filan gibi bir yetkisi olamaz.