Merhabalar, şuan gebeligimin 33 üncü haftasından yazıyorum. 12 inci haftadayken ense kalınlığı şüphesi ile CVS işlemi önerildi özel hastanede, yani plesentadan sıvı örneği alınacaktı ama bunun riskli yani sağlıklı bebeğin plesentasına zarar verebilecek birşey olduğunu söylemediler hastanede. Bende araştırıp bir klinikte tekrar muayene olmak istedim. Orada fetal dna olmasının hiçbir risk taşımadığı, bebeğin dna sının anne kanında olduğu için anneden kan alınmasının yeterli olacağı ve riskin sıfır olduğunu, sonuçların ise %99.99 oranda doğru olduğunu ilettiler ki şükür öyle de oldu Allah a şükür down sendromu veya başka bir kalıtsal kromozomsal bir bozukluğu olduğundan şüphelendikleri oğlumda hiçbir problem olmadı. Ama bazi hastaneler böyle şüpheler olmasa bile öneride bulunup işi garantiye almak istediklerinden oneriyorlardır. Ben 5-6 ay öncesi 12 bin tl para ödemiştim. Şuan en az 15-16 civarıdır diye düşünüyorum. Durumu iyi olan herkes gereksin gerekmesin şuan yaptırıyor bu testi, bir de cinsiyet kesin belli oluyor diye biliyorum. Umarım sağlıkla evladınızı kucağınıza alırsınız okudugunuz icin tesekkurler 🙏🏻