Merhabalar, bilmiyorum bu konuyu yazmak insanları üzer mi ya da korkutur mu? Yakınımda yeni hamilelik yaşayan biri yok. Eşim destek oluyor ancak bir kadın bedenine ya da tıbbi bilgiye sahip değil o yüzden bir yere kadar beni anlayabiliyor. O yüzden aklıma burası geldi ve belki konuşmak isteyen birileri vardır diye yazmak istedim. Buradan sonrası düşük ihtimalinden bahseden bir yazı olacaktır, hassas olanlar ya da rahatsız olabileceklerden okumamalarını rica ederim🙏🏻
Ben son adetimi 4 kasımda oldum, 4 aralıkta ve 5 aralıkta iki tane pozitif sonuçlanan gebelik testi yaptım. 10 aralıkta bir kadın doğumcu ile görüştüm ve vajinadan muayene yaparak 5 haftalık hamile olduğumu iletti. İki hafta sonra ayın 20sinde kalp atışı için tekrar doktor randevusu aldım bu arada 13-14 aralıkta iki gün az kahverengi lekelenmem oldu. 20sindeki muayene tekrar vajinadan oldu ve bebeğin haftalık gelişiminin çok yavaş olduğunu kalp atışı alamadığını muhtemelen ölü gebelik olabileceğini iletti. Bir ihtimal geç döllenme için bir hafta beklemek gerektiğini bir hafta sonrasında da kalp atışı olmazsa kürtaj olmam gerektiğini söylediği. Bir haftalık sürede bazı gebelerin kendi kendine düşük yapabileceğini, kanamam aşırı olursa bir üniversite hastanesine gitmem gerektiğini-çünkü yılbaşı tatili- iletti.
Eşimle ve ailemizle konuştuğumuzda ikinci bir görüş almaya karar verdik onun randevusu yarın olacak. Bir perinatologla görüşeceğim. Bu arada bu ilk gebeliğim bu gebelik öncesi geçirdiğim bir leep ve miyom operasyonu var yaşım 34. Perinatolog neden geldiniz demez sanırım inşallah.
Bu sabaha karşı parlak kırmızı bir damla kan gördüm ve kahverengi akıntım var biraz.
İlk gebeliklerde düşük ihtimalinin yüksek olduğunu bunun tekrar gebeliğe mani olmadığını biliyorum. Ancak bedenimde bir şeyler oluyor ama beklemekten başka çarem yok. Belirsizlik her zaman zorlayıcıdır. Sakin kalmaya, neşemi korumaya çalışıyorum. Nefes egzersizi gibi şeylerle kendimi oyalıyorum. Yazmak şimdiden bir nebze iyi geldi. Umarım kimseyi tetikleyecek ya da tedirgin edecek şekilde yazmamışımdır.