ayskkc Detaylı ultrason sonucumda bilateral uterin arterde yüksek direnç izlendi yazıyor. Saatlerdir araştırma yapıyorum ama bir sonuç bulamıyorum 20. haftadayım ve panik halindeyim başına gelen, bilgisi olan birisi lütfen yazabilir mi?
Symstf ayskkc merhaba bende 20. Haftamda detaylı ultrasona girdim ve bende de aynısı var sanırım yani doktor rahim damarlarında direnç var dedi sizin yazdığınız terim de o anlama geliyor. Bu da ileri ki dönemler de preeklampsi ye yani gebelik zehirlenmesine yol açıyor. Yani yüksek tansiyon riski demek o yüzden doktorum benden tansiyon takibi istedi ve 3 hafta sonra tekrar çağırdılar detaylı ultrason için.
ayskkc Peki farklı bir soruna sebep oluyor mu? Biliyor munuz? Tansiyonla alakalı bir sıkıntım yok. Symstf ayskkc
Symstf ayskkc genelde bu tarz durumlarda bildiğim kadarıyla kan sulandırıcı hap veya duruma göre iğne başlıyorlar ve idrarda protein kaçağı var mı diye bakıyorlar ki pıhtı oluşmasın diye ben hamileliğimin 10. Haftasından beri kan sulandırıcı hap kullanıyordum zaten ama sanırım duruma göre iğneye de geçiş yapabilirmişiz. Kısacası tansiyona özellikle dikkat etmem gerektiğini söylediler. Yani erken doğuma sebep oluyormuş ve bebeğe zararı varmış çünkü bebeğe yeteri kadar kan gitmiyormuş sanırım.