Kbradll bir çok sebeş var. Erkeğe bağlı kadına bağlı. Bu ilk 8 hafta düşükse erkekle ilgili olur 8. Haftadm sonra erkekle alakasızdır gibi durumlarda yanlış.
Spermde kalitesizlik varsa döllenmede sıkıntı yaşanır ilk haftalarda düşük olur . Erkekte sperm değilde geninde taşıyıcılık varsa bebeğe geçerse ilerleyen haftalardada bebek kaybetme olabilir. Engelli bebeklerin hepsi anneden geçmiyor babadanda geçiyor. Bu gibi bebeklerin bazıları doğuyor bazılar 30. Haftalars bile kalbi durabiliyor yani ileri hft oluncda illa anneden diyemeyiz sebebi önemli.
Amneden kaynaklı olanlarda yine yumurta kalitesiz ise döllenme de sıkntı olur düşük olur. Annenin rahminde anomali olur düşük olur. Perde olur miyom olur vs düşük olabilir.
Kan pıhtılaşması annede var ise düşük olur babanın pıhtılaşması bebeğin düşüğüyle alakalı değil. Annede var ise plesentadan kan akışını bozduğu için bebek ölümü olur. Anneden geçen genetik bozukluk varsa düşük olabilir. Annedeki yüksek enfeksiyon düşğk sebebi olabilir. Annedeki rahim ağzı problemleri düşük sebebi olabilir. Bunlar ayrı ayrı sebepler