elasevgi merhaba. Öncelikle uyku eğitimi ile ilgili kitapları okudum . Tracy hogg bebek sorunlarına mucizevi çözümler ve kim west iyi uykular tatlı rüyalar kitaplarını okudum. Zaten bu ikisini okuyunca her şey kafanızda oturuyor. Öncesinde ben çok korkuyordum ama korkmam yersizmiş. Ayrıca zaten uyutmam 1 saati geçiyordu atak dönemlerinde 2 3 saat sürdüğü hatta bir gecede 8 9 kez uyuttuğumu ama yatağa koyunca gözlerini açtığını bildiğim için ne kaybederim en fazla 2 3 gece sabahlarız dedim zaten uykularımız çooook kötüydü. Kitapları okudum kızım histerik bir bebek içten içten ağlar belli etmez üzüldüğünü o yüzden onu üzmeden yalnız bırakıldığını düşündürtmeden vermem gerekiyordu ki bende başta destekleri azalttım emziği bıraktık buna adapte olsun diye 1 2 hafta bekledim, kucağımda pilates topunda sekerek uyuyordu kucağımda uyumasına izin verdim ama sekmedim buna adpte olsun diye yine 1 hafta bekledim sonra yatağına yatırdım anlattım artık böyle uyuyacağız ama ben hep yanında olacağım anneciğim diye devamlı temas ettim sırtını okşadım saçını okşadım ne yapacağını bilmediği için kalktı oturdu aşırı tepki vermedim hemen yatırmaya çalışmadım bekledim uzun sürerse yavaşça yatırdım yinw sırtına patpat yaptım okşadım mayıştı bu şekilde ilk gün 52, ikinci gün 38, üçüncü gün 12 dk da uyudu ben şok oldum. Sabit bir yerde uyumayı öğredi ama hala destekle uyutuyordum bu bile benim için mucizeydi. Yine bu şekilde uyumaya adapte olsun diye 1 2 hafta bekledim, alışınca mesela 50 sn temas ettim 10 sn etmedim başta yine garipsedi temeası kestikçw kalkmaya çalıştı hayır anneciğim dedim yatırdım 40 sn temas ettim 20 sn etmedim, 30 sn ettim 30 sn etmedim gibi gibi temas ettiğim süreyi zamanla azalttım . Sonra yatağına koydum ben sadece yanında beni görebileceği yerde oturdum bu sırada uyku müziği ve sarılıp uyuduğu uyku arkadaşı yaptığı benim tülbentim destek olarak uyuyordu. Bi süre sonra buna da alıştı bende görebilecği mesefede ama yataktan uzaklaştım. Alıştıkça mesafeyi arttırdım en son kapının yanında sandalyede oturdum o uyudu. Yani tek bir metod kullanmadım o an kızımın ihtiyacı olan her şeyi verdim belki sizin bebeğiniz direkt yatağa geçirip sırtına patpat yapmaya aşıtı tepki göstermez bilemiyorum ben kızımı tanıdığım için birden değil kademeli olarak ilerledim iyi kide bu şekilde ilerledim 1 kere bile ağlamadı. Şuan 3 yaşında ben hala kapının yanında oturuyorum. Yatır çık yapmak bana doğru gelmiyor hâlâ. Aklınızda kalanlara yine cevap verebilirim şuan için bunlar geldi aklıma 🌸