Mrvsmt2502 evet bende ondan var canlı maya mı deniyormuş ona bilmiyordum aktardan almıştım. Oda sıcaklığındaki süte o taneleri ekliyorum tahta kaşık ile karıştırıyorum kesinlikle metal olmayacak kaşık. Kavanozda yapıyorum ben üstünü streçliyorum. Sonra aynı yoğurt mayalar gibi üstüne sıcak tutacak şekilde örtüyorum. Onu 24 saat boyunca öyle bekletiyorum. 24 saat sonunda streci kaldırıp kapağını kapatıyorum. Bir 24 saat dolapta bekletiyorum. Son aşama olarak dolaptan alıp süzüyorum. Onda da maya oluyor onu saklıyorum ayrı bir yerde süzgüde kalıyor zaten kalanı içmeye hazır ayran kıvamında oluyor hafif ekşimsi bir tadı oluyor. Markettekiler gibi değil kesinlikle daha içmesi güzel kesinlikle çok da sağlıklı.