Taila Merhaba 18 yaşımda evlendim 19 yaşımda oğlumu kucağıma aldım şimdi ise oğlum beş yaşında ve ben kızımı bekliyorum 30 haftalık.. bir düşüğüm oldu bu hamileliğimden önce.. şimdi sizlere sorum şu ki 24 yaşında iki bebiş annesi olarak tüplerimi bağlatmam doğru olurmu? Eşime söyledim bi sakıncası yok dedi yani iki evladımı rabbim sağlıkla hayırlısıyla bana bağışlasın inşallah ama böyle bi dünyaya iki çocuk getirmek kafi geliyor bana haksızmıyım ortalık bi acayip bir oğlum bi kızım yeter bana diye düşünüyorum Allahım iyi güzel insanlar olarak yetiştirmeyi nasip etsin bana ama 3 yada 4 çocuğum olsa sanki yetemem gibi geliyor ilgilenemem yeterince her konuda yani 🤷🏼♀️ Sizin düşünceniz tavsiyeniz nedir?
SevgiTkn Taila Bana kalırsa güzel düşünmüşsün canım. Bende bu şekilde düşünüyorum. Bende erken evlendim 6 yaşında kızım var 25 yaşındayım. Şimdi oğlum olucak benimde. Benim kızım ilk evliliğimden oğlum şimdi ki eşimden. Bağlamak istedim de. Ben arkadaş çevrem den tepki aldım yaşım gençmiş birdaha olurmuş. Olmasına olur ama onlara bir gelecek kurmak ne kadar zor bilmiyorlar sanki.. Doğurmak kolay bakması sabır etmesi zor. Maddi ve manevi çöküyorsun. Allah tabiki rıskını veriyor ama göz göre göre hiç gerek yok fazla çocuğa Allah bunlara uzun ömür versin hayırlı evlat olsunlar. Ben düşünceni sevdim canım eşinde sıkıntı etmiyorsa bağlattır. Tabi ne kadar günah ne kadar değil onu inan bilmiyorum.
GozdeCemre Taila tüp bağlatmak dönüşü olmayan birşey evet iki çocuğun var rabbim sana bağışlasın allah acılarını göstermesin fakat daha çok gençsin allah korusun o çocuklarına birşey olsa ne yapacaksın beni yanlış anlama o kadar çok korunma yöntemleri varken neden dönüşü olmayan bir yol beni lütfen yanlış anlama ama yarın ne olacağımızı bilmiyoruz malesef
Ases54 Taila bende 31 yaşımdayım bu da normal olcak heralde daha sonrasında dıştan bağlaymak istiyorum ama DR pişman olursun daha gençsin diyor ikinciyi bile plansız yakalandım 3. Yü kalaçdıramam napsam bilemedim
[silindi] Sen daha cok gencsin.. tabiki kendi karariniz.. ben 33 yaşindayim 8 haftalik hamileyim, bebeişimi doğurayim bende bağlatmak istiyorum ama bakalim.. yaş illerledikce kafa belli bir süre sonra kaldirmiyor zorlaniyorsun... yinede hakkimizda hayırlısı olsun
Taila SevgiTkn bencede önemli olan yaptıklarımıza güzel bakabilmek yoksa doğur patır patır ne olmuş doğur ama çocukla ilgilenmek önemli anne baba sevgisi ile büyütebilmek önemli ne bileyim bişeyin eksikliğini yaşatmak istemiyorum çocuğuma ben anne babası ayrı büyümüş biri olarak 😣 bazı şeylerin eksikliğini hiç bişey tamamlamıyor.. Allah herkesin evine yuvasına huzur versin inşallah 🙏🏻
Taila GozdeCemre bir yıla yakın 3 aylık iğne kullandım rahim duvarım inceldi adet göremediğim için ve sprialde taktırdım kanamadan ölüyodum nerdeyse acil serviste çıkardılar düşünün haplar zaten malum ve ben henüz doğum yapmadım doğumdan sonra sütede etkisi oluyor ilaçların hormonlarımızı alt üst ediyorlar malesef bunun haricindeki korunma yöntemlerini kullanma imkanım yok malesef koldan sprial yahutta prezervatif ? Güvenemiyor insan bu yüzden artık çocuk yapmayıda düşünmediğimiz için mantıklı geldi ama dediğiniz gibi dünyanında binbir türlü hali var Allah evlatlarımızn sağlığı ile sınamasın inşallah 🙏🏻 Yani kararım kesin değil ama çevremdeki insanların da söylediği çok gençsin ya tamam gencim ama gençliğimi çocuk yapmakla geçirmeyeceğimki bu çocuklar okuka gidecek bu çocuklar eğitilecek sosyalleşecek yarın öbür gün özgür olmak isteyecekler bende ömrüm boyunca onlarla ilgileneceğim her zaman onlarla alakadar olacağım Allah ömür verirse yani şimdi düşünüyorum da oğlum beş yasında ve gözbebeğim e kızımız doğacak ikisiyle ilgilenicem bu arada tekrar hamile kaldığımı varsayarsam oğlan iptal olmuş oluyo ilgi alaka yönünden neden oğlum okula gidicek zaten bende evde bebek bezleyeceğim ve emekleyen kardeşiyle ilgilenmek zorunda olacağım oturup oğlumla ders bile çalışma fırsatı bulamayacağım? Yani gözümde canlandırıyorumda oldukça zor hepsine yetebilmek 🤷🏼♀️
GozdeCemre Taila sonuçta kendi Kararın tabi ki canım ama bana dönüşü Olmayan bu yol çok kötü geliyor herkes evlatlarına yetmek ister bende mesela 2 taneden sonra sadece onlarla İlgilenmek istiyorum ama bağlatıp hamile kalanı da biliyorum karar senin sonuçta
Dimple23 26 yaşımda3. Çocuğumu doğurdum doktora yalvardım tüplerimi baplasın diye yaşım genç diye bağlamadı ..35 yaşuödayım şuan 4. Ye hamileyşm ...artıl bu sefer bağlatıcam erken yaşta bağlamıyorlar
Taila Dimple23 özelmiydi acaba doktorunuz? Ben eşinizin rızası olunca bağlıyorlar diye biliyorum ama? İşte rızkı varmış bebişinizin Allah zeval vermesin size bağışlasın ama düşünmüyordunuz sonuçta size kalsa yapmayacaktınız 😕 mecburmuşsınuz gibibişey oluyo bu yani yaşın genç doğur sen yine diyolar sanki kendileri bakacak yanlış anlamayın bebeğinize hitaben sölemiyorum aslaa o sizin meleğiniz belkide cennetinizin anahtarı olacak evladınız evinizin bereketi ömrünüz yani asla olmasaydı anlamında söylemiyorum..
Dimple23 Taila evet özeldi eşimde bende çok istedik bağlanmasını ...ileriki yaşlarda sağlığımla ilgili sorunlar olurmuş en başta erken menapoz gibi şeyler .....ve şuan planlı olmayan bi gebelik yaşıyorum ilk gün çok ağladım mahvoldum üzüntüden çünkü en küçük oğlum 10 yaşında yani artık çocuklarımı büyütmüştğm bebek sayfasını kapatmıştım .... ne diyeyim Rabbim böyle uygun gördü diyip başım üstğne dedim
5seneninmucizesi Bizim komşu vardı bağlı olduğu halde kilo alıp menepoza girdim sanıp çocugu doğurmuştu kendi bile inanamıyor veren Allah her türlü veriyor yani
NurDemir Canım Rabbim evlatlarını sana bağışlasın.Çocuklarına yetmek istemen,bunun için çözüm araman çok ama çok güzel bir düşünce.Ne olur beni yanlış anlama Rabbim uzak etsin vermesin ama dünyanın binbir türlü hali var herşey biz insanlar için.bazen öyle hastalıklar çıkıyor ki doktorlar bir kardeş daha yapın çocuk için vesaire alıp hasta çocuğa nakledelim diyebiliyorlar,ya da evlerden ırak başka başka şeyler.Tabi ki karar senin ve eşinin ama bence çok erken olur senin için.kendi sağlığını da tehlikeye atmayacak bir korunma yöntemi deneseniz çok daha iyi olur bence.
Gizem_miros Taila bana kalirsada iyi yapmazsin canim bende 23 yasina girdim oglum 8 ay olacak 9+6 gunluk hamileyim kazayla kaldim ve esime dedim sprel diye bisey var yapsammi 3.cuye kalmim hamike diye esim kiyamet kopardi izin vermiyor ben korunurum geri cekilmeyle diyor dedim ozmn 3 de 4 de olur kazayla saten biz 4 bebek dusunuyoruz ama yasim cok genc oldugu icin aralikli olmasini iatiyorum bence sakin baglatma cok gencsin