Aminea Arkadaslar iyice abartmaya basladım kafamdaki soru işaretlerine de engel olamıyorum. Ne yesem ne yapsam bebeğe bişey olur mu düşüncesiyle kendimi geriyorum. Örneğin tavaya bişey koydugumda köpürünce hafif acaba deterjanlımıydı bebeğe bir zarar verir mi diye düşünüyorum kendime kızıp yiyorum ama daha sonra pişman olup kusturuyorum. Sanırım iyice paranoyaklastım. Bu durumu nasıl düzelticem bilmiyorum herseyde olmuyor böyle ama şüphelenince birseyden böyle oluyor. Örn hafif deterjanlı kalsa bile bu bebeğe zarar verir mi? Yada bu kuruntulardan nasıl kurtulabilirim. Yiyecek yerkende böyleyim bozukmuydu yada et yerken hafif çiğmiydi vs diye tiye alacak arkadaslar lütfen yazmasın❗️
Buse1907 Aminea Canım sakınan göze, çöp batar derler. Bu kadar üstüne düşme. Aşerip cif, deterjan yiyen insanlar tanıyorum 😉 7 buçuk oldum, şükür gayet sağlıklı. İlla ki olmuştur, bizde de kalıntı falan. Çok sorun yapma. Rabbim korusun hepsini.
Feyza07 Aminea ilk bebeğin mı yoksa sorun falan yaşadın geçmi oldu hani bu sebepler var ama neden oluyo
Gulsah2310 Aminea bide beni düşün kız bende panik atak var herkesten tedirgin oluyorum senin gibi 😍 ama olsun bebeğimiz iyi olsun sadece tel istediğimiz bu 🙏🏻 Ve ben artık umursamamaya başladım çünkü Allah kaderimize ne yazdıysa o olcak ..
Mervus Aminea canım vesvese bu Emin’im sen de farkındasın ama insan engel olamıyor bilirim fakat Şöyle düşün canım biz elimizden geleni yaptıktan sonra neticeyi Allah’a bırakacağız yani çok Pimpiriklenmekte aslında insanı birazcık üzüyo çünkü yapabileceğimiz şeyler çok sınırlı canım herşey Allah’ın elinde biz ne yapacağız elimizden geleni yapıp O’na bırakacağız çünkü yapacağımız başka hiçbir şey yok biz çok dikkat etsek de zarar gelebilir hiç dikkat etmesek da zarar gelmeyebilir ama tabii ki sorumluluk bizde olduğu için biraz daha dikkat ediyoruz ama bu kadar çok böyle vesvese falan yapma ben de çok yapıyorum bazen çok işte şunu yedim şöyle mi oldu şu şöyle mi oldu falan filan diye bu sefer strese giriyoruz asıl bebişe zarar veren stres böyle düşün Rabbim sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin
Buse1907 Aminea O zaman bebeğini de etkilersin, hamileliği de kendine zehir edersin canım. Tadını çıkar derim 😊
Edaamhmmt Ayyyy ben neler çektim o sebepten bir bilsen ... Ama normal korkma hamilelikte kaygılarımız ister istemez oluyor . Çok takma ben de şu icsem araştırıyordum ama gel gör ki 8 aylık olduk bile şimdi gülüyorum o hallerime 😁
Mevadad Hassasiyet konunu gıdalar üstüne olduğuna göre şöyle öneri vereyim. Tava tencere ne kullanıyorsanız içine biraz su koyun kaynatın. İçindeki suyu dökün. Yemek malzemelerinizi içine koyun. Normalde 30 dk pişiyorsa 40 dk pişirin içiniz rahat etsin. Ayrıca kusmak çok daha tehlikeli kasılmalardan dolayı
Aminea Mevadad her zaman kusmuyorum canım hamile oldugumdan beri bugün ilk kusmam oldu oda kafaya taktım çıkartmaya calıstım
Seden Yaşınız kac acaba küçükse bilmemezliktende olur etrafınızda tecrübeli insanlar muhakkak vardir bu psikolojiyle bisey olmayacağı varsa bile zorla oldurtursunuz, nette araştırın biraz illa vardir böyle düşünceleri olup yardim alıp düzelten 9 ayi kendinize zehir edersiniz stres ve korkuda bebege asla iyi gelmez
Gulsah2310 Seden mesela ben ☝🏻 Panik atak hastasıyım herşeyi araştırır kafaya takar eyvah bebeğime bişey oldu diye paronayaklık yapar kendimi iyice hasta ederdim gel gör ki artık bi dur dedim kendime şimdi yıllardır atlatamadığım hastalığımı atlattım hemde kafam müthiş rahatladı herşey insanın kendisinde bitiyomuş onu öğrendim
Aminea Gulsah2310 bende baZen hersey Allah ın elindedir diye rahatlamaya calısıyorum ama yine aklım gitmiyor değil canım
AZehraa Bence yapma gerçekten olduğunda acayip psikolojisi bozuluyor insanın 17+3e kadar bebeğime bişey olacakmış vs diye kendimi yiyip bitiriyordum ikili test sonucu temizdi daha sonra 15.hafta da üçlü test yaptı riskli çıktı sonucu 17+3te öğrendim dört gündür gerçekten kafayı yedim amniyosentez yapıldı şimdi sadece dua ediyorum keşke rahat olsaydım belki de devamlı söyledim bişey olacak olacak diye ondan oldu diye kendimi suçlu hissediyorum
Selinpol Aminea sanırım ilk bebek ☺️ Ben de daha neler neler kafamda kurup ağlıyordum muaynelerimi hep iptal edip bir hafta öne alıyordum 🙈 insanın elinde değil ne kadar yapmıycam desen de engel olamıyorsun ama öyle böyle zaman geçiyor benim 20 gün falan kaldı Doğumuma siz de korkmayın allah sağlıcakla kucağınıza almayı nasip etsin 🙏
Seden Aminea iste birazda o yuzden oluyo canim bende uzaktayım herseyi tek basima yapmak zorunda kalinca dikkat ettim istersen esinle paylaş eminim destek olacaktir ama hic korkma Allahın izniyle bisey olmaz :) zaten hamilelikte yiyebilecegin ve zararli olan seyler belli onlara dikkat et yeter
AZehraa Aminea ne gelirse Allah'tan keşke bizim elimizde olsa olumsuz durumları iyiye çevirmek ama değil.