Yani şöyle sürecimi yanlış hatırlamıyorsam adetinizin 2 veya 3. günü yumurta geliştirici iğnelere başlayacaksınız bu süreçte bir kaç günde bir kontrole gideceksiniz 3-5 defa gitmeniz gerekebilir. Her gittiğinizde yumurta takibi yapılacak. Yumurtalarınız yeterli olgunluğa ulaşınca (genelde adetin 12-15. günleri civarı olgunlaşır daha erken veya geçte olabilir) doktorunuz çatlama iğnesini ne yapacağınız zamanı saatiyle birlikte söyleyecek o saati atlamadan iğnenizi olacaksınız ve 36 saat sonrasında yumurta toplama operasyonu gerçekleşecek. Yumurta toplama işleminden sonra hatta öncesinde taze veya dondurulmuş transfer olacağına karar verilir.
Çok sayıda yumurtanız varsa taze transfer pek mümkün olmuyor yada çok fazla değilse bile rahim kalınlığınıza ve genel sağlık durumunuza göre yine doktorunuz dondurulmuş transfer tercih edebilir. Taze olacaksa yumurta topladıktan sonra embriyolog gün gün sizi arayıp yumurtaların kaçı işlem gördü, kaçı döllendi, kaçı ilerledi vs bilgi verecekler. Genelde 5. Güne kadar götürmeye çalışırlar ve 5. Güne gelen embriyoyu transfer ederler. Daha erkende transfer olabilir tamamen embriyolarınızın durumuna bağlı(Benim 2 tanesi 6.güne gitmişti genel olarak bunu yapıyorlar mı bilmiyorum)
Eğer taze değil, dondurulmuş transfer olacaksa da zaten yumurta toplama işleminden sonra hastanede pek işiniz kalmıyor. Yaşadığınız şehre dönebilirsiniz. Bu durumda 2 adet dönemi bekleyeceksiniz ve ikinci adet döneminden sonra transfer işlemi planlaması yapılır.
Gittiğiniz şehirden rahminizde bebeğinizle dönmeniz dileğiyle 🌸🙏🏻