nurcanadali ilk bebegım 33 de dogdu rahım ağzı kısalığım vardı, 23 haftamda ortaya cıktı yatarak gecırdım 33 e kadar sonrasında suyum geldı erken doğum yaptım bebegım suan başka sebepten kaynaklı hayatta degıl. Tekrar hamıleyım 12 haftamın başında doktor rıske gırmedı rahım ağzım kapalı olmasına rağmen gecmısı göz önünde bulundurarak rıske atmadı ve serklaja aldı. Hıc zor gecmedı amelıyat ıkı üç gün önce anestezıylr görüştük kan verdım onaylandı amelıyat, amelıyat gunu 8 de yatış yaptım damar yolu açıldı 9 da ındırdıler benı ameliyathaneye. Hemsıre bısey verdı sonrasını hatırlamıyorum 9.45 de ayık kendımde bı sekılde odamdaydım, sonda takılmadı ıdrarım vardı ağrı yaptı o bıraz adet ağrısı gibi. 1 saat sonra çorba ıctım üstümü gıydım tuvalete gıttım burun ağrım gectı hıc ağrı yaşamadım ağrı kesıcı almadım o süreçte. İlk gün kırmızı adet gibi kanamam oldu 2-3 gun pembe kanama devam etti sonra lekelenmeye döndu ⅚/7 günlerde turuncu akıntım oldu 8. Gun tamamen bıttı. o süreçte evde hep yattım 1 hafta yerımden kalkmam yasaktı eve amelıyattan 1 gün sonra geldim duş aldım 1 hafta yattım hep, agrım olmadı sadece otururken batma ve normal uzanırken yanmam oluyordu 1 hafta antıbıyotık aldım. Ameliyattan 1 hafta sonra normal hayatıma döndum önlem amaçlı serklajda yasak verılmıyor genelde, yemegımı ev ıslerımı yaptım. Amelıyattan 1 hafta sonrasından ıtıbaren 3 haftada 1 kontrole gıttım detaylı ultrasona kadar vajınal bakıldı her kontrolde 3 haftada bır kan ıdrar alındım 21 haftadan sonra vajınal bakmayı kestı doktorlar sıkayetım varsa alttan baktı yoksa karından baktı. Suan 34 haftalığım 32 haftamda rahım ağzım 32 km çıkmıştı dikişimde var artık onemlı kalmadı dedı doktor Allah’ın işi dedi gerısı. Allah kısmet ederse 1 ay sonra sezeryan olacagım benım surevım böyle oldu önlem amaçlı serklaj gerçekten çok iyi bısey ilk bebegımde çok cektım
Bu arada serklaj rahım gazını 10 mm uzatıyot en az yanı 30 mm ise 40 a kadar rahım agzı uzunlugu