3lü testin güvenilirlik oranı 2li ve 4lü teste göre daha düşük. %60 civarı sanırım ve bir çok ülkede uygulamadan kaldırıldı. 2li ve 4lü yaptırdığınızda da benzer sonuçlar mı aldınız? 250 cut off değeri kabul edilir yani 250 altı yüksek riskli gruptur. Bu testlerin olasılık testi olduğunu da unutmamak gerekir. Bu da şu demek cut off değeri 1:250 çıkan bir kişi 250 kişilik bir odada olduğunu düşünüp bu odada yalnızca bir bebeğin down veya trizomi olacağı geri kalan 249 bebeğin sağlıklı doğacağı anlamını taşır. Sizin değeriniz de 250 sınırına yakın olduğu için doktorunuz riske atmak istememiş fetal DNA istemiş. Ücret olarak mı yoksa zaten ne çıkarsa çıksın farketmez diye düşünerek mi yaptırmak istemiyorsunuz? Şayet ikinci düşüncede iseniz bu testler çocuğunuz kürtaj edilsin diye yapılan testler değildir. Fetal DNA doğruluk oranı %95-99 civarıdır. Yani burada tespit edilecek bir anomali ileri tetkik gerektirir. Amniyosentez talep edilebilir. Burada anomalilere karşı doğumda önlem alınmalı mı , doktorlar doğum esnasında hangi sıkıntılarla karşılaşacaklar bunun tespiti için oldukça önemli . Mesela downlu bir bebeğin kalbinde bir sıkıntı olabilir, detaylı ultrason ile daha ayrıntılı bakılmalı ve takip edilmeli. Yani siz sıkıntı çıktı ben aldırmayacağım zaten gerek yok strese girmeye düşüncesi sığ bir bakış açısı. Elbette kimse çocuğunda bir sağlık sıkıntısı olsun istemez ama önlem alınabilecekken ihmal edilmesi de kabul edilemez.