Pinkyy teşekkür ederim canım. Etrafa kulak asma ağzı olan konuşuyor bir annenin sütünün üçüzlere bile yetebileceğini gösteriyor araştırmalar zaten çok mantıksız değil mi Allah insanı yaratıyor ilk zaman için tek bir beslenme kaynağı veriyor anne sütü ve onu da eksik vermiş olması mantıksız değil mi zaten! Süt şu mantıkla çalışıyor canım bebek ne kadar çok emerse be meme ne kadar çok boş kalırsa o kadar çok süt üretir bebek ne kadar çok emerse memeler ne kadar dolu olursa o kadar az süt üretir. İkizlerde tek bebeğe göre daha çok edeceği için onlara yetecek kadar sür üretecek memeler, Eskiler göğsün dolsun öyle emzir derlermiş çok yanlış dolu meme az süt üretimini tetikler o yüzden göğüslerin dolu dolu değil diye büyüklerden sütün Yok baskısı gelebilir alakası Yok memen dolu olmadıktan sonra her daim süt üretmeye devam eder vücut hatta bebek emerken bile.
İkisini bir emzirmek çok zevkli ancak kolay değil ikinci çocuğu kucağına tutturan biri varsa daha kolay tabii bir de hangi pozisyonda sen ve bebeklerin rahat ediyorsa o pozisyonu bulmak gerekir nette yazarsan bulursun iki bebek emzirme pozisyonlarını. Tek başına da ikisini emzirebilirsin ama ikinci bebeği almak yastıklarla desteklemek biraz zorluyor tabii. Eğer yardımcı olacak birileri varsa hiç reddetme ikiz bebeklerde gerçekten ihtiyaç tek başıma da baktığım zamanlarım var bakıyorum da ama gerçekten tükeniyorum bazen o yüzden birileri yardım edecekse zaten bebekleri de emzirme pozisyonuna koyar kucağına.
Göğüs ucu yarası ilk bebeğimde olmuştu ve çok kötü bir acıydı onu bildiğim için gümüş kalkan aldım süper işe yaradı hiç yaram olmadı şükür kesinlikle tavsiye ediyorum
Ağlama krizlerine çokta bir çözüm yok aslında ama kızımın birinde sling çok işe yarıyor diğerini sakinleştirmek pek kolay değil gaz sancısı gelince Mahallenin en mutlu bebeği diye bir kitap var edinip okumanı tavsiye ederim en azından bir ufuk açıyor ağlayan bebeklerle ilgili. Ama en önemli nokta sakin kalabilmek ve bugünlerin böyle kalmayacağına geçeceğine ikna olup ağlama krizlerine olgunlukla yaklaşmak çok önemli çünkü anne gerildikçe bebekler daha çok ağlıyor ve anne daha çok yıpranıyor
Allah kolaylık versin canım inşallah bizim gibi küvöze girmeden hayırlısıyla kavuşursun bebeklerine