Dyguackgz Meraba arkadaşlar. Doktorum ayın 27sinde çağırdı ikili tarama testi için ama o zaman tam 12 haftalık oluyorum. Detaylı Ultrason ve ikili tarama testleri farklı mi oluyor. Detayliya ne zaman gitmem gerekli? Veya ikili yaptırmayıp detayliya mi girmem gerek? Beni tecrübeli ve bilgili anneler aydınlatabilir mi lütfen.
Mikoosu Dyguackgz isteğe bağlı yapılır ikili istemezsen yaptirmayadabilirsin ben yaptırmadım ama detaylı muhakkak yapılmalı 18 23. Hafta arasında yapılır o da
Mrv_123_bg Dyguackgz ikisi farklı şeyler. 12. Haftada ikili test bakılıyor kandan. Detaylı ultrason ise 19 ile 23 haftalar arasında tüm organları detaylı inceleniyor. Cinsiyet henüz belli değilse netleşiyor. İkisini de yaptırmanızı öneririm
DeryaDnzG İkili, üçlü, dörtlü tarama testleri olur. Detaylı ultrason usg cihazı ile bakılıp bebek kontrol edilir. Tarama testlerinde kan verilir ikisi farklı şeyler.
DeryaDnzG İkili tarama (Trisomy 3) Üçlü tarana (Trisomy 18) Dörtlü tarama (Trisomy 21) değerlerine bakılır ve bebeğin down sendromu gibi durumlarını tespit eder. Herhangi bir tarama da risk varsa ftal dna testi önerir doktorlar kandan veya karından sıvı alınarak risk tespiti kesinleşir. Detaylı ultrason ise en ideal 22 hafta olabilir bebek yaklaşık bir saat boyunca takip edilir ve organlarına bakılır bende bilmiyordum karıştırmıştım sonra kendi haftalarım da öğrendim umarım yardımcı olmuşumdur.