Selam güzel anne adayları 🙋🏻♀️
Gece uykum kaçınca taaaa 2019 yılındaki postuma gittim. Her kelimesine katılıyorum hala, belki fikriniz olur diye tekrar göndereyim dedim 😊
Doğum iyi güzel hoş ta, özellikle ilk gebeliğinizse bir takım minik tavsiyelerim olacak. (Anneleriniz bu konularda sizi yönlendirebilir ama benimkinin çoğu aklına gelmedi mesela) Baştan söyliyim uzun olacak 🙂
💫Bir kere aldığınız lohusa pijamasındansa sabahlık daha önemli, pijamayı/geceliği sabahlıktan daha az kullanıyorsunuz. Kirleniyor, süt akıyor, bebek kusuyor vs gecelik/pijama değiştiriliyor zırt pırt.
💫Sütünüzün geleceğine inanın, minicik göğüsleri olan kaç arkadaşım gürül gürül emziriyor aylardır. Sütün boyutla hiç bir alakası
yok!
💫Sezaryen olacak olsanız dahi öncesinde hurma yemenin süt üretimi açısından faydalı olduğunu düşünüyorum (tamamen kişisel tavsiye)
💫Doğum tipi ne olursa olsun, Sonrasında hem vücudunuzun toparlanması için hemde bebeğinizin en temel ihtiyacı için ennn önemli faktör su tüketimi. Sınırlarınızı zorlayarak için, faydasını göreceksiniz.
💫‼️Doğumdan sonra hastanede bolll bollll sütünüz gelse dahi çocuk doktorunuzdan (ne olur ne olmazlık) bir mama takviyesi fikri alın. Satın almak zorunda değilsiniz doğuma giderken, ama bir gece ansızın kesilebiliyor ya da bebeğinize yetmeyebiliyor hain süt. Afallayarak ne yapacağınızı şaşırabiliyorsunuz‼️
💫Kalkan kullanıyorsanız biriken sütleri benim gibi amaaan diyip lavaboya dökmeyin, sonra sütün rengi değişiyor, “boşa gitti mis gibi ilk sütleriiiim” diyorsunuz. Az az da olsa poşetleyip saklayabilirsiniz.
💫Eğer minyonsanız bebeğinizin genetik olarak minyon olma ihtimali var. Dışarıyı dinleyip 3-6
Aylık kıyafet alışverişine abanmayın. İlk ay babasının/annesinin eskilerini giymiş gibi durmasın herşey, gaz çıkarmakta zor oluyor o zaman.
💫ilk zamanlar oldukça zor evet ama ışıkları kullanarak bir gece rutinini oluşturmaya çalışın. Doğumdan itibaren (günün tamamen kararmasını beklemeden) 18.30-19.00 gibi bebeğinizi yatırdığınız odayı loş ışıklı hale getirin, uyusa da uyumasada ilk günlerde. Bebekler rutini seviyor, bir süre sonra bu ışığa alıştığını göreceksiniz.
💫ben mustelanın merhaba bebek setini almıştım, memnun kalmadım. İçinden 4 ürün çıkıyor. Şampuan ve losyonu güzel ürünler.
Yeni doğan hemşireleri 6. Aydan önce yağ kullanımını önermediler, losyon minik bebekler için yeterli, yağı almaya gerek yok.
Pişik kremi ise düzenli kullanımıma rağmen pişik oluşumunu engellemedi. Zaten tedavi edici bir özelliği yok, koruma etkisinden de benim gibi memnun kalmayan tanıdıklarım var.(Mor desitin bizim en severek kullandığımız pişik kremi oldu)
Yani 4 ürünün 2 si güzel, ikisi “eeeeh” kategorisinde ürünler (yeni doğan için) sete boşuna para vermeyin.
💫”Amaaan ana kucağı işte ne olacak” demeyin araştırın azıcık, rüzgarlığı olan modellerin daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum.
💫Müslin bezler yaz/kış oldukça kullanılıyor. 3 taneyi dönüşümlü sık sık yıkayarak kullanıyorım ben.
💫”Daha minnacık bebek çıngıraktan ne anlar” demeyin. Evde 2 minik çıngırak bulunsun. Doğum sonrası (havalar soğuksa özellikle) dışarıya çıkmak çok mümkün olmayabiliyor. Çıksanız da oyuncak bakmak aklınıza gelmiyor. İlk ayın sonunda sese duyarlılık başlıyor, başında çıngırakı sallayıp oyun oynamak hem anne&bebek için iyi hemde onun gelişimi için ☺️
💫İlk günler çok sıkıldığınız, kendinizi yetersiz hissettiğiniz anlar olacak. Bebeğinizle yanlız kalmaktan korkmayın. En tecrübeli anneannenin kokusu bile sizinkinden daha hoş gelmiyor ona merak etmeyin. Ben daha ağlamaktan ölen bir bebek duymadım. A çok mu doldunuz, kendinizi rahatlatmak için ağlamaktan çekinmeyin siz lohusa olacaksınız ve herşeye hakkınız var!
Yanlız ağlama seansını çok uzun tutmayın, bebeğinizin sizin psikolojinizden ne kadar etkilendiğini görünce inanamayacaksınız.
💫Göğüsler süt depolama merkezi değil. “Daha şimdi emzirdim, sağım yapmayayım da 2 saat sonra bebeğime süt yetsin” diye düşünmeyin, sağım yapın, acıkırsa tekrar memeye de dayayın. Bedeninizin “üretmem lazım” mesajını almasını sağlayın.
💫”Bebek arabası acele lazım değil, doğumdan sonra alınır” diye düşünmeyin, ilk haftadan itibaren evin içinde bebek arabasını kullandım. 2 eli kullanmak gibisi yok 😊
💫Ben sling kullanmayı beceremedim. Bebeğim 5 dakikadan fazla durmadı içinde, yenidoğan döneminde bile rahat etmedi. Biraz ticari geliyor o yüzden sling mevzusu bana, ama yoruma açık, siz bilirsiniz tabi..
💫Bebekler özellikle 0-2 aylık dönemlerinde kafalarından kıyafet geçmesinden nefret ediyorlar. Kıyafet değiştirmek ağlamaya sebep olabiliyor. Lcw ve h&m de satılan kafadan geçmeyen sağdan soldan çıtçıtlayarak kullanılan modellerden almanızı tavsiye ederim.
💫Ne şekilde doğurursanız doğurun, bahtsız bedevi değilseniz doğumdan 15 gün sonra hiçbir önemi kalmıyor. “Ah keşke normal/sezaryen yapsaydım” diye düşünmeyecek bir tempoya giriyorsunuz.
Hepinize güzel doğumlar, sağlıkla keyifli günler dilerim 😊