Merhaba, ben testin icerigi için bir yorum yapmak için değil ama benzer sureclerden geçmiş (Halen de geçen) biri olarak yazıyorum. Oncelikle ne hissettiginizi anlıyorum ama panik olmayın. Burada ve bircok mecrada nipt için 99.9 guvenilir deniliyor ama bu tamamen reklam (bu konuda esim doktora derecesi yapıyor ve kendi hocalariyla da görüşüp aldığı görüş bu). Durum şu, 10binde 15 pozitif vaka çıkıyor ve bu 15 vakadan 5i hatali pozitif. Yani aslında her 3 pozitiften biri hatali pozitif. Sizin yaptırdığınız firmada değil Almanyada yaptırdım bizzat ve ona rağmen benim ilk testim pozitifken (trisomy 21) ikinci testim negatif geldi. Tabii ki yine amniyosentez sıvısı aldıracagim şakaya gelmez. Ama bu firma için hata payı var diye okumuştum çok alakasız yerden. Insallah sizin durumunuzda da hata olmuştur. Biz önce ayrintili ultrasonda baktırdık orada normalse zaten hemen hatali pozitif veya plasenta mozaiğinden (bu durumda bebek zarar görmemiş olabiliyor) şüpheleniyorlar. Umarım bebeğiniz sağlıklıdır ama şu dönemde stres en zararlı şey. Olabildiğince olumlu düşünmeye çalışın. Bu test insan eliyle yapılıyor hatalar mümkün. Ve umalım ki bu durum da hata olsun.