sumeyyearann Merhaba anneler Mete ismi koyacaktım sadece ama Kuran’da geçen de bir ismi olur ise daha iyi olur dediler , Mete ismine yakışan 2. İsim önerisi alabilirmiyim 🫶 Ve ya bilginiz var ise ismin caiz olması yeterli oluyor mu ?
Ruruu sumeyyearann Huzeyfe nasıl :) Kur’anda geçmiyor ama sahabe ismi ve ikisi birlikte kulağa hoş geliyor
ASE6154 sumeyyearann İslami olarak sadece koyacağımız ismin anlamının güzel olması gerekli. Kuranda geçen isim koyacağım diye anlamsız isim koymak sakıncalı ve birçok aile hiç anlamına bakmadan aa Kuranda geçiyor hadi koyalım kafasında. Bu konuda çizgi anlamı güzel olması ve şirk içermemesi ( mitolojik tanrı isimleri vb.). Tabi peygamber isimleri sahabe isimleri o kişilerin ahlakını ve karakterini yaşar diye tercih edilebilir😊
GEM sumeyyearann Tabiki kuranda geçen bir isim koysanız çok daha güzel olur ama illa kuranda geçecek diye bir kural yok sadece anlamı güzel olsun veya kötü içerikli olmasın yeter.
S3lin8767 Benim kayinpederde kuranda gecsin diyor ama arastirdim kuranda gecme zorunlulugu yok anlami guzel.olsun yeterli caiz isimler. Ama kuranda tuğyan ismi var ilginizi cekerse ben esime bi turlu begendiremedim.
Ruruu S3lin8767 tuğyan ismi haddi aşan ve hak yoldan saptıran demektir ve bu kelimeden tağut kelimesi türemiştir. Tağut da şeytana vs denir yani bu isim hiç uygun değil
sumeyyearann S3lin8767 evet söylemesi biraz zor gibi , Google dan baktığımda diyanette güzel anlamlı olması yeterlidir diyor , bu konuda kafam çok karıştı 🫠 çok zor işmiş isim koymak 😅
Nazan_Sarenaz67 Bende kuranda geçen isimler koymaya Özen gösteriyorum sare kızım sarenaz koyduk Şimdi yine bi kızım olacak isnallah Asel koyacagiz Oğlum olsaydı Ensar koyacaktim Çünkü Ensar ismini çok seviyorum