Bildiğim kadarıyla sadece 1 kez sezaryen olduysanız ssvd yapabiliyorsunuz 2-3 sezaryen sonrası asla kabul edilmiyor. Sezaryenden sonra da en az 2 yıl geçmiş olması gerekiyor. Onun dışında erken bir haftada sezaryen olduysanız, yani rahminiz daha küçükken nispeten büyük bir kesi atıldıysa da risk yüksek olduğundan kabul edilmiyor. Bu şartlar sağlandığında da ssvd ile anne ölüm oranı yurtdışı istatistiklerine göre %3 civarında görünüyor ki bu oranın hiç de düşük bir oran olmadığını düşünüyorum şahsen. Çok zorlu bir sezaryen süreci geçirdim normal doğum yapıp hemen kalkmayı çok isterdim ama araştırınca bu riski almayı mantıklı bulmadım