Ben 39+5 de bebeğimi kucağıma aldım. Burda doğum hikayemi ve tavsiyelerimi paylaşmak istiyorum. Benim doğumum biraz zor oldu 15 saat sürdü. Sancılarım ise üç gün önceden başlamıştı. Bu yüzden güçsüz girdim doğuma. Pazartesi akşamı sancılarım başlamıştı. Tüm gece devam etti ve regl sancısı gibi kasıktan belden gelen bir sancıydı ve 15 dk da bir geliyordu. Kadın doğum acile gittim nst de sancı çıkmadı ve açılma yoktu. Salı yine aynı sancılar yoğun beş dk da bir üç dk da bir yine gittim yine açılma yok. Çarşamba yine aynı. Ne gündüz ne gece uyuyamıyorum sancılar her geçen gün bir öncekinden şiddetli geliyordu. Tabi her akşam acildeyiz açılma yok. En son perşembe günü kontrolüm vardı ağrılar devam ediyor ama artık dk tutmayı falan bıraktım üç gündür ne gece ne gündüz uyumamıştım. Gittim kontrole herşeyi yolunda nst de sancım yine yok. Doktora sancılarımı söyledim acile in tuşe (alttan muayene) yapılsın dedi. Ben umutsuz bitkin halde indim çatala çıktım ebeye günlerdir açılmadığımı söyledim yine mi açılma yok dedim oda bana kim demiş açılman yok diye üç cm açılmışsın dedi ben ağlamaya başladım mutluluktan. Sonra yatış işlemlerim yapıldı ve tdl odasına alındım. Tdl devlet hastanesinde yeni bir sistemmiş. Tedavi doğum lohusalık. Tek bir odada hepsini yaşıyosunuz. Doğumdan iki saat sonra servise çıkarılıyorsunuz. Odalar tek kişilik duş egzersiz aletleri vs var. 9 oda yan yana ebeler ortada büyük bir masada oturuyor her an gelebiliyorlar. Yani sistem çok iyi olmuş. Doğumuma dönersek ben tdl odasına akşam dörtte alındım. Birkaç saat sancıları egzersizle karşıladım açılmam 5 cm olmuştu. Yine devam ettim tabi ara ara nst takılıyor ve uzun sürüyor bir saat kadar. En zoru nst de yatmaktı benim için, sancılar çok kuvvetli ve durduğunuz yerde duramıyorsanız. Egzersiz yapmak iyi geliyor hafif hissetmenizi sağlıyor. Artık nst lerde bağırmaya başlamıştım sancıdan. Açılmam gece 12 de 7 cm olmuştu. Ebe suyumu patlatma zamanı geldi dedi. Suyumu patlattı acısız bir işlemdi ancak suyumda kaka vardı oğlum stresten kakasını yapmıştı. Ve bir türlü aşağı inmiyordu başı aşağıdaydı ama kanala girmiyordu. Sancılarım dayanılmaz hal almaya başladı açılmam sabaha karşı 8 cm di ve bebek kakasını yaptığı için kalp atışları kontrol altında tutuldun diye sürekli nst çekiliyordu kalp atışları sancı geldiğinde düşüyordu ben nefes aldıkça ona oksijen gidiyor ve düzeliyordu sancıyla nst de bağlı bir halde ve günlerce uykusuz bunu yapmak korkunçtu uzun uzun nst çekildi. Ebeye yalvardım nst den çıkardı. Açılma 9 cm olmuştu attık ıkınmalara başlayabiliriz dedi ebe. Beni yatağıma aldılar ve bana bağırmadan nefesimi tutarak mosmor olana kadar ıkınmamı söyledi. Aynen öyle yaptım yarım 10 dk kadar ıkındım ama kafası hala yukardaydı devam ettim pes etmedim ve ebem içeri geldi ben ıkınırken büyük tuvaletimi yaptığımı söyledim ebem olsun bende onu istiyorum dedi sonra bana yaklaştı ve aaa kafası görünmüş dedi ben refleksle dokunmak istedim dokundum saçı elime geldi son 6 7 kere daha ıkındım kesi atılması gerekti maalesef doğum ebesi tam uyuşmasını beklemeden kesti ve çok zorlandım. Siz mutlaka uyulmasını bekleyin benim beneğim kakasından dolayı acele ettik. Ona rağmen kanalda çok beklemişti ve kakasını yaptıktan sonra bireyler yutmuştu. Daha sonra bebeğim doğdu. Doğduğu an tüm sancı geçiyor ve bitiyor sadece kesiklerim ve dikişlerim çok oldu ve o beni zorladı bana dikiş atılırken bebeğimi izledim dünyanin en güzel duygusuydu. Size tavsiyelerim. Kesinlikle doğuma yorgun gitmeyin ben elimde olmadan uykusuz yorgun düşmüştüm. Epidural isteyin. Ben devlette doğum yaptım epidural yoktu olsaydı çok rahat ederdim. Gücümü korurdum. Suni sancı verilmedi bana kendi sancımla doğum yaptım. O yüzden biraz yavaş ilerledi sancınız varsa suni bebek sağlığı açısından önermem. Kesi atılıcaksa tam uyuşmadan izin vermeyin. Ben makası vs de gördüm ve katır katır kesilmek korkunçtu. Amacım kimseyi korkutmak değil ama bunları bilin önlem alın. Benim böyle bir şansım olmadı maalesef. Ama herşeye rağmen çok güzel bir duygu annelik rabbim isteyen bakabilecek herkese nasip etsin.