prensannesii_ ben çocuk gelişimciyim otizmli öğrencilerle çok çalıştım. sadece bir belirti ile otizmli diyemeyiz. ismine tepki vermiyorsa, tek bir kelimesi yoksa, dönen nesnelere ilgi duyuyorsa, tekrarlayan hareketleri varsa, takıntılı davranışlar sergiliyorsa, göz teması kurmuyorsa, nesnelere karşı ilgisi sınırlıysa, öfke nöbetleri geçiriyorsa gibi nedenler bize otizmi düşündürebilir. ama çocuklar belirli yaşlarda gördükleri farklı şeylere karşı ilgi duyuyor olabilir ve bir hareketi bize otizmi düşündürmemeli. çocuğunuz ile bol bol zaman geçirip telefon/tablet/televizyon gibi cihazlardan uzak tutarsanız bunu kontrol altına alabilirsiniz. otizm yalnızca doğuştan gelmez sonradan da oluşabilir. bu sebeple çocuklarımız ile bol bol zaman geçirelim, ekrandan uzak tutalım. kendinizi üzmeyin :)