melikedmrc Normal doğumda 100 bin doğumda 15 gibi bir anne ölüm oranı mevcut ülkemizde hala sezaryende bu oran 100 binde 2 civarında. Vajinal kanama, enfeksiyon riskleri de keza normal doğumda daha yüksektir. Ayrıca bebeğin boynuna kordon dolanması, kalp durması, ters gelmesi ya da başının takılması, kakasını yutması, kafa travması ve ezikler de son derece olası. Özellikle uzayan doğumlarda bebeğin oksijensiz kalması en büyük zeka geriliği sebeplerinin başında geliyor. Annenin doğumda çektiği sıkıntıdan bahsetmiyorum bile. O yüzden günü önceden belirlenmiş, planlı, stres ve telaş olmadan yapılan sezaryeni tereddütsüz tercih ederim.