Normalde ilk doğumumda başka şehirdeydim ve harika bir doktora denk gelmiştim. Sorunsuz bir şekilde kızımı kucağıma aldım. Ama eşimin tayini sebebiyle şehir değiştirdik sordum soruşturdum denedim ama doktorlar içime sinmedi.Defalarca doktor değiştirmek zorunda kaldım. Asla iyisine denk gelemedim diye düşünüyorum hep olumsuz konuştular. Elbette gerçekleri söylemeliler ona bir dediğim yok ama üslup ve sonuç ne olursa olsun biraz olsun rahatlatıcı konuşmak gerçekten zor değil. Yani doktorların strese sokma Sebebi ise 12. Haftada gittiğimde doktor izindeydi başka bir doktora gitmeyi akıl edemedik bekleyelim dedik. 13. Haftamda bebeğimin ense kalınlığının 2.8 ölçüldü çok moralim bozuldu çünkü muayene odasında 5 dk falan kalmıştım doktor çok acıktım hiç ara veremedik bugün yoğunduk falan dedi muayene olan son gebelerdendim dikkati dağınıktı ve hemen işini bitirip evine gitmek istiyordu belliydi ama benim için kritik haftamdı sonuçta daha ilgili olmalıydı. Bir daha bu doktora gitmedim. Tatmin olmayıp ertesi gün özelde başka bir doktora gittim nasıl ölçmüş dedi ve kendisi 1.5 ölçtü. Tamam dedim oh derken perinatolojiye 15. Haftamda randevu aldım kızımın doğumundaki çok sevdiğim doktoru arayıp onun önerisiyle. İki böbrekte de 4.1 genişlik görüldü. Doktor fetal dna yaptırabilirsin ama erkek bebeklerde olabiliyor dedi. Tek olumlu konuşan doktor buydu biraz rahatladım. Ama yine de böbreklerinin öyle olması canımı sıksa da takılmadım. Başka bir doktora 20.haftamda böbrek ve ensesini söyleyince pek muayene etmedi ve bu doktorda kesinlikle fetaldna yaptır dedi tamam dedik yaptırdık 5 gün sonra sonuçlar temiz geldi. 21. Haftamda detaylıya girdim ne umutlarla bu seferde börekleri daha genişlemiş 6 dan yukarı ölçtü ensesinide 6.8 ölçtü ve fetaldna bir tarama olduğunu kesin sonucun amniyosentez olduğunu söylediler. Asla yaptırmam diyordum bebek açısından çok korkuyordum ama eşimle aniden karar verdik bu çile bitsin diye ve aniden hiç istemeyerekten amniyosentez yaptırdım geçen cuma günü. Günlerdir dağı sırtıma aldım. Ne yemek yedim ne yüzüm güldü. Gerçekten psikolojik olarak çok zorlandım. Bir gram uyku uyuyamıyordum. İlk doğumumda yaşamadığım her türlü stresi yaşadım. Yaşadığım durumun tarifi yok. Allah kimseyi evladıyla sınamasın. Tabi inançlı insanım sonuç ne olursa olsun benim hayatımı tehlike atmadığı sürece çocuğumu aldırmak gibi bir niyetimin olmadığını her doktora zaten söylemiştim. Amniyosentez olduktan sonra bebeğime bir şey olursa vabale girer miyim diye çok düşündüm vicdan yaptım. İki gün oldu sıvı sızdırması biraz ağrılar ve iğne batmaları oldu ama yeterki o iyi olsun diye düşündüm. Çok şükür az önce amniyosentez ön sonucumun %95 temiz olduğunu eşimden öğrendim. Yani neden %95 olduğuna bile takıldım hani %100 dü niye yaptırdım o zaman dedim eşime 😂 Tabi Çok mutluyum. Bin şükür inşallah tam sonuçlarda çıkınca hepsi temiz gelir. Yani bazı doktorlar gerçekten harikalar iş ahlakıyla olsun başarısıyla insanlığıyla ama bazıları strese sokmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Böyle durum yaşayan herkes içini ferah tutsun. Doktorların her dediğine inanmasın. Bebek kapakı bir kutu içerisinde evet bazı hastalıklar ön görülebilir ama yine de hakikati Allah biliyor♥️