Herkese merhabalarr. Oğlumu sağlıkla kucağıma aldım çok şükür allah gün sayan herkesin yardımcısı olsun. Herkesin kalbini evlat sevgisiyle doldursun. Öncelikle her doğum anne ve bebeğine özeldir, ben hikayemi sadece benimle benzer hikayesi olabileceklere destek olsun diye yazıyorum🧿🙏
Baştan beri sadece normal doğum istiyordum. Hem o anı çok merak ettiğim için hem de ameliyat olmuştum önceden burun için anesteziden biraz çekiniyordum. Burada bilenler bilir 35.haftada bebişim gelmek istedi bi ama nidicard kullandım 10 gün kadar bebişim gelmekten vazgeçti sonra da ben gelsin istedim o gelmedi😅 derken geçen perşembe yani 4 5 gün önce gece beyaz yumurta kıvamlı bi akıntım geldi. Gece 3 4 kez geldi az az. Doktoruma yazdım nişanın olabilir gel bakalım bi kontrol ederiz dedi. Sonra nişanımın gelmeye başladığını 48-72 saat arası bi zaman diliminde doğumun başlayabileceğini rahimin baya yumuşadığını söyledi. Sancım da çıktı ama öyle hissettiğim bir sancı değildi. Ben bunu duyunca her müsait zamanımda bol bol yürüdüm. Hamileliğim boyunca da her işimi kendim yaptım 37.haftada izne çıktım. Ev işlerimi falan hep kendim yaptım. Hareketsiz kalmamak için baya uğraştım yani. Tabi riskli bir gebelik değildi çok şükür ve doktorumun onaylamadığı hiçbir şeyi yapmadım. Neyse ben yürüyüş, merdiven in çık, squat, ördek yürüyüşü falan yaptım baya. Sancılarım vardı ama düzensizdi. Cumayı cumartesiyi ve pazarı böyle geçirdim. 2 kez nstye bağlandım sancılarım devam ediyodu ama ben hiçbir şey hissetmiyodum. Açıklığım da bu esnada 1.5 cm falan oldu. Doktorum pazartesi gel demişti sabah 10.30 gibi kontrole gittim açıklığım 2.5 cm gibiydi. Nst de sancım da vardı ama yine de tolere ettiğim sancılarım oldu. Doktor şimdi yatırırsam hastanede sıkılırsın biraz gez toz rahat ol ama oturma çok dedi. Ben de rahat yürüyüş yapabileceğim bir parka gittim. Derken saat öğleden sonra 3 falan oldu. Sancılarım bir anda baya arttı ama yine tolere ediyordum doktoruma yazdım geleyim mi bekleyeyim mi diye. O da rahatsızlık hissiyatın arttıysa gel dedi. Gittim açıklığım 3 cmi geçmişti artık yatışım yapıldı o esnada. 3 ve 5 cm arası doktorum biraz zorlu olabileceğini ama yapabileceğimi söyledi. Dikloron tarzı bi ağrı kesici oldum o esnada sadece. Sonra servisteki odada eşimle sancılarımı geçirmeye başladım. Ebe gelip kontrol etti sık sık. Sancım gelince çömeldim genelde. Bu arada doktora gelmeden önce son kez nişanım geldi o biraz kırmızılıydı ondan öncekilerin tamamı beyazdı o yüzden sadece kırmızı olmasını düşünmeyin. Açıklığım 5cmi geçince ebe suyunu patlatayım zaten az sonra seni götürcem çok hızlı ilerliyosun açılman hızlı gidiyo az sonra oğlun kucağında olacak dedi ve suyumu patlattı. Saat 5te doğumhaneye indim. Yani servisteki sancı odasında 1 saat falan anca kaldım sonra doğumhaneye indim doktorum beni bekliyodu. Sancılarım baya sıktı ama kendime hep az sonra oğlun kucağında 9 aydır bu anı bekliyosun derin nefes al hepsi geçicek sadece kısa bir süreç dedim. Çatala çıktım kuvvetli bi 4 5 ıkınma sonrasında oğlum kucağımdaydı. O anı asla unutamayacağım. Benim için iyi ki normal doğum oldu diyebilirim. Tüm sancılarıma rağmen oğlumla bu süreçte beraber yaşadıklarımız benim için çok kıymetliydi. Çok kısa bi dikişim de oldu sonra babasını da içeri aldık oğlumuzu görmesi için. Dikişlerim bittikten sonra odaya çıktık oğlumla beraber. Biraz ağrım oldu ama bebeğime baktıkça hepsini unuttum. Göğüslerim biraz içeri çökük olduğu için süt gelmesi hemen olmadı ama emzirme hemşiremiz ve ebemiz hep yanımızdaydı. 1 gece hastanede geçirdik. Dün akşam hastaneden ayrıldık. Şimdilik her şey yolunda. Rabbim herkese su gibi doğum nasip etsin inşallah.
Ayrıca boyum 153 olduğu için doktorum da önce normal doğumumun zor olabileceğini söylemişti ama son kontrolde çatımın, rahmimin vs çok uygun olduğunu sakin olursam yapabileceğimi söyledi. Boyu kısa olan hamişlere de cesaret olsun. Herkese sevgiler🧚♂️👶🏼🙈