gizemoz1 sıcak duş alın bu sırada yumuşak masajlar yapın, bebeği göğsünüze yatırın sevin öpün koklayın ve uykusuz kaldıysanız mutlaka güzel derin bir uyku çekin. Bütün bunlar beyninizden prolaktin salgılanabilsin diye. Bunun dışında bebek emmezken de siz masaj yapmaya devam edin. İnternette güzel masaj videoları var. Bebek süt yok diye emmeye isteksiz olduğunda süt sağma pompasıyla 5 dk 5 dk uyarabilirsiniz memeyi. Bol su içmek dışında besinler çok etkilemiyor bence. Sütün gelmesini engelleyen şey aslında sütün gelmemesinden kaynaklanan endişe ve uykusuzluk oluyor prolaktin stresten baskılanıyor. Unutmayın memeniz süt vermek için var eninde sonunda süt mutlaka gelecek buna emin olun. İnsan süt gelene kadar inanamıyor bir türlü bende bir sıkıntı var gelmeyecek sanıyor. Doğum yapmadan evlatlık alıp bunları uygulayarak evlatlık bebeğini emziriyor insanlar, sütün geleceğine inanın gerekirse gelene kadar mama verin dünyanın sonu değil bebek aç kalıyor psikolojisinden kurtulursanız rahatlarsınız ve sütünüz baskılanmaz. Bir de sosyal medyada lohusalar her şey çok güllük gülistanlık gibi paylaşım yapıyorlar siz de kendinizi anormal sanıyorsunuz. İlk doğumda çoğu kadının sütünün gelmesi 3-5 günü buluyor o videoları çeken insanların bile bir kısmı kamera arkasında süt için gözyaşı döküyorlar. Yaşadığınız süreç çok çok normal ve bu günler geçecek 🍀