Birikii O kadar haklı bir yorum olmuş ki, elinize sağlık.
Önce kendi bakış açınızı gözden geçirmelisiniz. Çocuğunuzun her dediğine evet demek, el bebek gül bebek büyütmek olmuyor. Koyulması gereken sınırları koymamışsınız, bu yüzden sorun yaşıyorsunuz muhtemelen. Ben de evladımı sınırsız bir sevgi ile seviyorum, ama yapmaması gereken bir davranışı olduğunda görmezden gelmek yerine veya avutmak için istediğini vermek yerine onunla yetişkin gibi konuşuyorum. Gerekirse günlerce kafa yoruyorum, uzman yorumlarını okuyorum, bir günde değişmiyor çocuklar veya bir günde çizilmiyor kurallar. Aile içinde herkesin yoğun emeği gerekiyor. Siz emek vermiyorsunuz demiyorum, evladınız için her şeyi yaparsınız hepimiz gibi. Önemli olan kriz anını kurtarmak olmasın, krize sebebiyet veren, bu denli fazla tepkileri ortadan kaldırmak olsun. Bir uzman sizi yönlendirecektir.
Kreş konusuna gelirsek, ben de bir eğitimciyim hem de anneyim. İki taraftan da bakabiliyorum yani olaylara. Eğitim hakkı evet her çocuğun var, ama eğitim ailede başlıyor. Siz evde çözemediğiniz bu denli büyük meseleleri okul ile çözemezsiniz, bu beklenti çok fazla. Elbette çocuklar bir araya gelecekler, sosyalleşecekler. Aralarında bir anlaşmazlık olacak, bununla mücadele etmeyi, başa çıkmayı ve çözüme ulaşmayı zamanla öğrenecekler. Fakat sizin çocuğunuz etrafına değil, sadece kendisine fiziksel zarar veriyor bile olsa diğer çocuklar açısından sakıncalı bir durum oluşuyor. O çocuklar örnek almaya başlıyorlar birbirlerini ve bu davranışları denemeye başlıyorlar onlar da. Hele ki özel kurum, bakıyorlar ki yanlış davranışta herhangi bir sorun oluşmuyor çocuk için, eee ben de yaparım diye düşünüyorlar. Bu yüzden kreşin hızlıca karar vermesini takdir ettim, isteseler cocugunuzu öyle böyle bir şekilde idare edip sizden aylık ücret almaya devam edebilirlerdi. Bir sorun var ortada, çözüm mercii kreş değil bunu tespit edip sizi yönlendirmişler.
Siz çocuğunuzun bu davranışları ile ilgili onunla konuşuyor musunuz ? İstediği olmadığında kendine zarar verdiği zaman, kriz anı bittikten sonra istediğini yapıyor musunuz veya bu davranışı sergilediği için yapmıyor musunuz ? Cocugun istediği ve olmayan şeyler için hep böyle kılıf mi uyduruyorsunuz?