Selamlarr hayırlı gecelerr annişlerim bende sizler gibi gebeliğim boyu happy momda pozitif doğum hikayeleri okuyan bir anne adayıydım ve buraya pozitif vajinal doğum hikayemi yazmak çok istiyordum🫠 kızçemi uyuturken yazabilmeyi Rabbim nasip etti şükür 🙏🏻 öncelikle ilk beş buçuk ay sürekli istifrar ettiğim için pilatese başlayamamıştım gitmeyi düşünmüyordum fakat evde simge dumanın videolarıyla yapmak istiyordum bulantılarım geçti derken ramazan girdi araya oruç tutmak isteyincede ramazandan sonra başlarım dedim fakat evim dublex merdivenli ve aktif bir gebeliğim vardı yani sürekli ya dışarıdaydım evimden dolayıda gün içinde çok kez merdiven inip çıkıyordum ve ev temizliği rutinimi devam ettiriyordum 34. Haftamdan itibaren artık doğum yaklaşınca videoları açıp yapmaya başladım 36-38 derken hiç bir yalancı sancı vs yaşamadım pilates topu sipariş verdim geceleri uyuyamadığımda yine video açıp pilates topundaki hareketleri yapıyordum egzersizlere ek olarak ev temizliyordum egzersiz pilates duşta çömelme ve sürekli bacaklarım açık olacak şekilde oturuyordum 40 haftamı doldurdum doğmayacak galiba sezaryene doğru mu gidiyorum diye düşünürken ( bebek kg artışından dolayı böyle düşünüyordum) 40+2 de sabah eşimi işe yolcu ettikten sonra telefonla oynarken birden sancı girdi yalancı gibiydi başta önceki gecede tüm tuşlara basmıştım pilates squat ama aşırı derecede her gece yapıyordum o gecede daha fazla yapmıştım tam bir hafta önce nişanım gelmişti bir gece boyunca yalancı sancı çekip hastaneye gittiğimde hiç açılmam olmadığı için bu sefer de ümitsizdim ve sancılarımın yalancı olduğunu düşünüyordum benim sancılarım hep düzenli geliyordu ama ilk başladığı andan itibaren hep 5 dakikada bir doktoruma yazdım ve doktorum duşta çömelmemi önerdi bebeğin hareketleri kontrol etmemi azalırsa suyum gelirse çok kanamam olursa vs hemen hastaneye gitmemi söyledi ben önce evimi topladım ama önceki hafta çektiğim sancıya göre bu daha zorluyordu beni sonra pilates topuna vs oturdum yalancı sancı topa oturduğumda hafifliyordu baya ama bu sefer hiç hafiflemiyordu daha sonra ılıktan daha sıcak bir duşa girdim duşta çömeldim falan ama duşta beni rahatlatmadı ve bebeğimin hareketlerinin baya azaldığını ıkınma hissimin geldiğini
farkettim hemen duştan çıktım ve doktoruma yaşadıklarımı ve geleceğimi söyledim eşimi aradım hemen eve geldi çantaları indirdi ben hazırlanırken baya zorlandım ama bu sefer farklıydı bu sefer geliyordu minik kuşumm nefes egzersizleriyle rahatlamaya çalışıyordum işe yarıyordu yarım saat süren dizilerdeki gibi bir yolculuğun sonunda hastaneye vardık doktorum açıklık muayenemi yaptı tamm 6 cm açılmam vardı inanamadım saat 13.00 da yatışım yapıldı ve sancı odasına geçti eşimle Allah eşimden razı olsun belime yaptığı masajlarla beni motive etmesiyle bana çok destek oldu doktorum yatışım yapılırken epidural yazmıştı ama ben önce denemek istedim açıklığım 2 saat sonra falan 7 cmdi doktorum muayene ederkende suyum geldi daha sonra tekrar sancı odasına geçtik suyum geldikten sonra sancılarım dayanamayacağımmbir hal alınca eşimde ne gerekiyorsa yapalım deyince istedim epidural ki ben epidural iğnesinden çok korktuğum almam dediğim halde o an gözüm görmedi ve epiduralden sonra evet gene hissediyordum fakat yatıp dinlenebilecek kadar da iyiydim 1 saat de epiduralle sancılarımı karşıladıktan sonra artık tam açıklığa ulaşmıştım saat 17.00 de doğumum başladı sancım geldiğinde doktorum ıkınmam gerektiğini söyledi 17.28 de kızım kucağımdaydı böyle mükemmel bir duygu olduğunu bilmiyordum Rabbim isteyen bakabilecek olan herkese bu duyguyu tattırsın çok kutsal bir an ve sonrası çok güzel ilk gebeliğimdi hayallerimi yaşatan Rabbime şükürler olsun 🙏🏻