Bir kadın hastada lokal anestezi ile yapılabilecek en kolay işlemlerden biri sistoskopi/stent takılması diyebilirim. Sadece gebe olduğunuz için değil normalde de kadın üretrası erkek üretrasına göre çok kısa olduğu için kadın hastalarda bu işlem sırasında ilk tercih lokal anestezi oluyor. Ameliyathanede çalıştığım için çok fazla gördüm. Sadece hasta panikten uyum gösteremiyorsa çok korkuyorsa hastayı üzmemek için anestezi ile yapılıyordu. Eğer sakin olursanız işlem kolay olacaktır. İşlem sonrası ağrı için konuşacak olursan bölge ağrı duyusunun güçlü olduğu bir bölge, stent bir süre yabancı bir cisim olarak algılanıp ağrı yapabiliyor ama bu durum da kişiden kişiye çok değişkenlik gösterir. Aslında ağrı olması durumunda kullanılabilecek çok etkili ilaçlar var ama maalesef gebelikte kullanılmaları sakıncalı. Bu yüzden sadece parol alıp bol su içme seçeneği kalıyor geriye. Ancak dediğim gibi herkeste ağrı olacak diye bir şey yok, zaten olacaksa lokal ya da genel anestezi altında işlem yapılmış olmadı bir fark yaratmaz.