edshnnn- bildiğim kadarıyla epidural normal doğum da oluyor spinal ise sezaryen doğumda oluyor ikisi de belden uyuşmalı ama iğnenin yapıldığı yerler farklı.
Spinal sadece sezeryanda kullanılır, omurilik sıvısına kadar iğne ilerletilir ve içeri enjekte edilir.etkisi kısa sürer, bacaklarını hareket ettiremezsin.Ameliyat sonrası baş ağrısı olma ihtimali yüksektir.Belde kateter takılı kalmaz, tek seferlik bir uygulamadır.
Epidural ise omurganın dura tabakasına ince bir kateterin yerleştirilmesi ve gerektikçe ilaç enjekte edilebilen normal doğum da kullanılabilen bi anestezi yöntemidir.Epidural normal doğumda ilaç dozu az verilir bacaklarını ve kaslarını kullanırsın ancak ağrı hissetmezsin, doğum sonrası da kateter kaldığı için ağrın oldukça oradan enjeksiyona devam edilir. Güncelleme yaptım böyle bir bilgi de buldum paylaşayım sizlerle dedim 😇