Kızlar öncelikle normal doğumdan korkan varsa okumak isteyen kendi tercihi korkutma amaçlı değil zorlu bir doğumum oldu çok detaya girmeden anlatacağım ama yine de her şeye rağmen iyi ki normal doğum yapmışım. Her neyse, hatırlayanlar vardır belki çok sorunlu bir hamileliğim vardı neredeyse 8 ay yattım. Artık 39.hafta içindeydim geceleri hiç uyuyamıyor, haftalardır düzensiz sancılarım düzene girmiyordu kısaca konforsuz yaşam içindeydim. Hal böyle olunca 2cm açıklığım olduğu için doktorum dilersen doğumun başlamasına yardımcı olabilirim demişti. Bende bunu kabul ettim ki bebeğin kilosu 4e yaklaşmak üzereydi ve sezeryan olmaktan çok korkuyordum. 14 Haziran akşamı hastaneye yatış yaptım öncelikle vajinal fitil ile sancılarımın düzene girip girmeyeceğine bakıcaz derken 2.saatte düzene girmeye başladı. 3.saat açıklığıma bakıldı 4cm olmuştu. Sancılarım karın sertleşmesi şeklinde hiç zorlayıcı değildi gayet keyifli karşılıyordum. Kontrolden yaklaşık 1 saat sonra kasılma sürelerim kısaldı ve ilk doğumum olmasına rağmen açılmam çok hızlı ilerlemeye başlamıştı sancılarım zorluyordu, doktorum istersen epidural yapalım çok hızlı ilerlediği için doğum esnasında enerjin olsun dedi. İlk kabul etmedim fakat 30dk sonra kendi isteğimle epidural yaptırdım 😂 7cm olmuştum. Ve muazzam herşey harika ilerliyordu. Yeniden doğmuş gibiydim hiç ağrım yok gibiydi🥲. Akşam 10da 2cm ile başlatılan doğum sabaha karşı 5 olduğunda 7 cmdi. Doktorum böyle giderse en geç 7-8 gibi doğar dedi. Dedi ama rahmim buna izin vermedi. Kalp şeklindeki olan rahimlerde doğum sancıları bebeğin ilerlemesine olan katkısı az olabiliyormuş bunu en başından doktorum söylemişti umarım yaşamam dedim fakat ne yazık ki bunu yaşadım. Saat 7 olduğunda tam açık epiduralin etkisi %80 azalmış bir haldeydim. Fakat bebek aşağı inmiyordu. Sabah 10a kadar o halde ne yapsam inmedi ağrım cok fazlaydı ve saatlerdir aç susuz hiç enerjim yoktu derken 11 gibi bebeğimin nabzı ara ara 200lere çıkmaya başlamıştı ki kafası aşağı inmeye başlamıştı. Acil doğumhaneye alındım. Sancılarımı güzel karşılayıp ıkınıyordum ama bebek takıldı kaldı ilerlemiyor. Acil sekilde suni sancı verildi sancılarımın bebeğe yardımcı olmadığını karar verildi. Yine de %100 etki olmayınca kordon omzuna takıldı büyük ihtimal dedi. Bebeğim aşağı inmiyor 15.saat içindeyim açım susuzum ve enerjim bitmek üzere derken bebeğimin nabzı 200lerde olunca doktorum mecbur basınç uygulayacağız artık sezeryana alamam şuan dedi. İçimde hem korku hemde Allahım ne olur artık bitir bu acıyı diyordum. Ebe karnıma ıkınmamla birlikte yükleniyordu. Bunu 4-5 kez tekrarladık fakat o kadar yüklenmeye başladı ki ben derim nefes alamıyordum ve ıkınmam bittiği an herkese bağırmaya başlıyordum 😅 Neyseki bu yapılan işe yaradı ve kordondan kurtuldu ki biranda aşağı inmeye başladı. Ve güzeller güzeli kızımı kucağıma aldım o anı tarif edemem daha bir kaç saniye içinde yaşadığım onca zorluk yok olmuştu. Eşimle birlikte hıçkırarak ağlıyorduk. Ağlamaktan bebeğime bakamıyordum bile 😂 Doktorum bu kadar soğukkanlı ve destekçi olmasa başarabilir miydim bilmiyorum iyi ki böyle doktora ve sağlık ekibine rastlamışım 🫶🏻Ve iyi ki bizi seçmiş güzel kızımm 🩷🩷15 Haziran Saat 11.48de 52 cm 3640 gr ile kızım ALYA dünyaya geldi.🧿🙏🏻 Ve bir anda anormal kanama durumu yaşamışım, doktorum eşimle bebeği çıkarttı ben durumun ciddiyetinin farkında bile değildim kızım dünyaya sağlıkla geldi kavuştuk ya daha ne isterim 😍 Neyse ki acil müdahale ile kanamamı 4-5 dk içinde durdurdu. Kesi olmadı fakat yırtıklar oluştuğu için bir kaç minik dikiş atıldı. Kızım şimdi 3,5 aylık bu ayın 15inde 4 Aylık olacak kısmetse. Anneliğe anca adapte olunca hikayemi gecikmeli yazıyorum. Umarım sizleri korkutmadım sadece zorlu doğumlar olsada biz kadınlar çok güçlüyüz bunu hatırlatmak istedim 💪🏻 Sizler de en güzel şekilde sezaryen ya da vajinal fark etmez yavrularınıza sağlıkla kavuşursunuz güzel anne adayları 🌸🩷🙏🏻😍